Tawab Safi

Tawab Safi is afkomstig uit Afghanistan en inmiddels achttien jaar in Nederland.
Hij is een creatieve geest en in Afghanistan volgde hij de kunstacademie waar hij eerst in de richting van het realisme ging. Nu schildert hij impressionistische schilderijen. Naast het schilderen volgde hij de richting kalligrafie.

Met zijn komst naar Nederland gebruikte hij de kunst om zijn gevoelens te uiten. Dit leerde hij ook aan anderen.
Al tijdens zijn verblijf in diverse AZC’s organiseerde hij kunstworkshops voor kinderen. Ter afleiding van de kinderen en zichzelf, maar ook om hen hun talent te laten ontdekken.
Tawab leert de basis aan en de rest ontdek je al doende zelf.
Met zijn kunstworkshops heeft Tawab als doel dat mensen elkaar leren kennen, dat ze samenwerken, hun creativiteit kunnen ontwikkelen en hun verhaal delen. Het helpt je door een moeilijke tijd, kunst hoeft niet mooi te zijn, het is net als het leven. Soms mooi en soms niet.

Eenmaal gesetteld in Krimpen aan den IJssel besloot Tawab grafische vormgeving en webdesign te studeren.
Met ondersteuning van het UAF  (ondersteuning aan vluchtelingen bij studie en werk)   kon hij aan de Willem de Kooning academie en bij het Media College Rotterdam studeren.
Zodoende kon hij zijn creativiteit combineren met de technische kant.

Hij liep tijdens zijn studie stage bij reclamebureau’ s en internetbureau’s om ervaring op te doen.
Tot 2015 werkte hij samen met stichtingen de Werkelijkheid en de Vrolijkheid in Amsterdam als freelance grafisch ontwerper en kunstenaar om vervolgens in 2015 voor zichzelf te beginnen.

 

Tasalogic media

Met zijn  onderneming Tasalogic media ontwerpt Tawab logo’s, een huisstijl en websites.
Het logo van een bedrijf is de eerste indruk en begint volgens Tawab met creatief denken.
Een logo hoort uniek, sprekend en simpel te zijn.
Daarna ontwerpt Tawab een huisstijl, passend bij het logo en vervolgens de website.
De identiteit van een bedrijf moet terugkomen in de huisstijl, dan blijf je hangen bij klanten.

Tawab vind het heel belangrijk de ideeën van de klant te horen, dat is zijn eerste uitgangspunt.
Hij adviseert wat hij daarmee zou doen en probeert dat in samenwerking met de klant te realiseren.
Tasalogic media onderscheidt zich door de creatieve manier waarop Tawab ondernemers helpt.
Soms verwerkt hij ook zijn eigen kunst in een huisstijl om het unieke, originele product van een bedrijf de juiste uitstraling te geven.
Alles moet bij elkaar kloppen, zowel de tekst als de foto’s en de stijl.

Netwerken en social media

Tawab Safi is lid van MKB Rotterdam, ZZP Krimpen aan den IJssel en bezoekt als gast regelmatig bijeenkomsten van BNI.
Netwerken is een heel belangrijk onderdeel van het ondernemen vindt hij. Hij is ook lid van kunstvereniging Krimpen, wat voor hem een heel groot netwerk is. Samen organiseren ze exposities en workshops.
Veel van zijn opdrachten komen via het netwerken. Tawab deelt visitekaartjes uit van Tasalogic media, maar mocht blijken dat de ander ook interesse heeft in kunst, dan komt ook zijn visitekaartje van zijn kunstenaarschap tevoorschijn.

Op social media is hij actief op Facebook en LinkedIn.
Alles wat hij maakt, plaatst hij op deze pagina’s. Woorden beschrijven zijn werk nooit zoals het is.
Het beeld van zijn werk is in zijn geval heel belangrijk om te laten zien.
Mond-tot-mond reclame werkt voor hem ook heel goed. Vele enthousiaste klanten hebben hem aanbevolen bij nieuwe opdrachtgevers.

Ondernemen

Het ondernemen vindt Tawab Safi erg leuk. Je leert veel van ondernemen en je moet alles zelf regelen.
Tawab vindt het belangrijk te leren van anderen. Alle feedback, zowel positief als negatief, neemt hij met zich mee om er iets mee te doen.
Hij geniet van tevreden klanten. Mensen blij maken met zijn product is zijn doel.
Tawab doet meer dan zijn best voor iedere klant. Voor hem is dat het belangrijkste, goed kunnen samenwerken met zijn klant met een eindresultaat wat de klant blij maakt.
Als je je werk met gevoel doet, zorgt dat ervoor dat je groeit in je vak.
Daarnaast blijft hij up to date door trainingen te volgen, met de tijd mee te gaan, zodat je de klant alle mogelijkheden aan kunt bieden.
Zijn doelgroep is heel breed, zowel voor startende ondernemers kan hij veel betekenen als voor bestaande bedrijven.
Als een bedrijf toe is aan een nieuwe huisstijl of website, dan is Tawab de man om te benaderen.

Toekomst

Tawab Safi gelooft in samenwerken met anderen, door samenwerken leer je.
Zijn droom is dan ook een groot reclamebureau met voldoende personeel op te richten.
De kunst wil hij niet verliezen uit zijn leven, hij hoopt dan ook de tijd te hebben om te schilderen en kunstworkshops te geven. Veel mensen vragen hem ook om tekenles, kalligrafieles of photoshoples. Ook dat zijn lange termijndoelen die hij uit wil gaan voeren.
Een grote expositie van zijn eigen werk is natuurlijk ook een toekomstdroom.

 

Tips voor ondernemers

Risico’s nemen is soms nodig binnen je onderneming.
Je hebt je eigen verhaal, maar luister ook naar dat van andere ondernemers. Dat kan je alleen maar helpen.
Daarom is het van belang te netwerken en samen te werken.
Leer wie je doelgroep is, verdiep je in hen.
Houdt het simpel en vertel je boodschap kort, maar krachtig.

 

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Hans Koedam,  Eric van der Velden en Victor Toxopeus.

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.