Shelley Barendregt

Shelley Barendregt

Als kind hield Shelley Barendregt al enorm van structuur en droomde ze van zelf ontwikkelde producten die ze kon verkopen in een webshop.
De drang om te ondernemen zat er altijd al in.
Shelley ging Communicatie & Media studeren aan de Erasmus Universiteit en ontmoette in die periode Aranka van Voorden.
Ze deed na haar studie een master Persuasive Communication en ontdekte dat ze het vooral interessant vond hoe gedrag beïnvloedbaar is door middel van processen.

Aranka begon in die periode met een start up en Shelley wist meteen dat ze daar onderdeel van wilde zijn.
Ze was een gewild werknemer, omdat ze zo gestructureerd kan werken.
Onder leiding van Aranka werkte ze mee aan 3 start ups in drie verschillende branches.
Shelley zorgde voor de rode lijn qua structuur en merkte dat ze daar ontzettend gelukkig van werd.
Tijdens haar werk ontmoette ze veel ondernemers die verzuchtten wat meer van haar structuur te willen hebben.
Omdat Shelley er zo blij van werd, besloot ze drie jaar geleden als ondernemer te starten naast haar baan.

Al snel had ze geen tijd meer voor haar baan en deed ze alleen nog freelance klussen voor haar zeer supportive voormalig werkgever, zodat ze fulltime aan haar eigen onderneming kon werken.
Samen ontwikkelden ze de Pretty Productive Planner, Shelley vanuit haar structuur en Aranka vanuit haar zakelijke inzicht.

Hastag Lifegoals

Shelley Barendregt startte met Hastag Lifegoals om structuur in de processen van de ondernemers aan te brengen.
Elke ondernemer worstelt met tijdgebrek en legt daardoor zaken opzij die aandacht behoeven. Als juist die zaken efficiënter geregeld worden scheelt dat tijd en levert het omzet op, aldus Shelley.

Samen met de klant kijkt ze eerst naar de lopende processen en werken ze uit wat er op de to do list staat en efficiënter ingeregeld kan worden.
Op deze manier verkrijgt Shelley inzicht in de lopende processen binnen het systeem van de ondernemer en ziet zo waar een tijdslek ontstaat.
Drie maanden lang gaat ze met haar klant aan de slag in gezamenlijke sessies om de processen te vergemakkelijken.

Wat Shelley daarbij heel belangrijk vindt, is dat ze een manier van efficiëntie vinden die bij de klant past.
Want haar eigen structuur hoeft helemaal niet de structuur te zijn waar de klant zich goed bij voelt.
Derhalve werkt ze ook niet met vaste planners, maar krijgt elke klant een persoonlijke aanpak.
Dat moet ook wel aangezien ze met zoveel verschillende branches te maken heeft waar binnen elk proces weer anders verloopt.
De rode draad binnen zo’n traject is vaak wel hetzelfde qua optimalisatie en ook is het zo dat vrijwel elke ondernemer worstelt met social media.

Veel van de processen binnen een onderneming zijn te automatiseren en het tot op de draad uitzoeken daarvan vindt Shelley heerlijk om te doen.
Kant en klare processen werken niet voldoende, elk proces is persoonlijk en past ze aan op hoe de klant het aan kan.
Ze diept helemaal uit waarom een klant iets doet op een bepaalde manier en laat vervolgens zien hoe het efficiënter ingezet kan worden, waarbij ze vaak eerst op gezonde weerstand van de klant stuit.
Des te leuker vindt ze het als de klant uiteindelijk blij verrast is met de tijdswinst die hij of zij boekt.

Ondernemen

Waar Shelley Barendregt vroeger droomde van het uitvoeren van haar eigen ideeën, merkt ze tegenwoordig dat ze dat nog steeds het mooie vindt aan ondernemer zijn. Een idee in je hoofd laten ontstaan en uitvoeren wanneer jij dat wilt. Om het tot iets moois te creëren zoals je een plant laat ontkiemen.

Ze vindt het heerlijk geïnspireerd te worden en het vervolgens op haar eigen manier aan te pakken.
Je kiest als ondernemer je eigen richting en je eigen focus en in haar geval mag ze daar ook haar klanten bij ondersteunen.
Het is uitgepakt als precies dat doen wat ze leuk vindt.

Inspiratie haalt Shelley uit boeken, ze is een ontzettende lezer, vooral op het gebied van productiviteit. maar volgt ook graag online events zoals het Selfmade Summit van #Workmode waar ze een ruimte huurt, of ze doet mee aan online netwerkbijeenkomsten.
Haar netwerk actief houden is een belangrijk doel en in corona tijd betekent dat vooral online netwerken waar ze voorheen graag naar offline netwerk events ging.
Het netwerken zorgt ervoor dat je je eigen verhaal goed leert vertellen en ondertussen word je geïnspireerd door andere ondernemers.
Shelley zoekt het dan ook het liefst op netwerkevents niet specifiek gericht op haar doelgroep, maar juist ook met mensen uit andere branches, want ook daar kun je ontzettend veel van leren.

Binnen #Workmode huren zo’n 35 onderneemsters een plek en tijdens gezamenlijke lunches doet ze ook daar veel inspiratie op.

Zichtbaarheid

Haar zichtbaarheid haalt Shelley vooral uit Instagram, LinkedIn en haar website. Haar focus ligt nu op LinkedIn, haar nieuwsbrief en Instagram.
Vooral op LinkedIn wordt op dit moment veel waardevolle informatie gedeeld en ze is haar LinkedIn proces strategisch aan het optimaliseren om daar minder tijd aan te besteden die ze daarna weer op andere socials kan richten.

Met nieuwe trends kijkt ze vaak de kat even uit de boom, omdat het veel tijd kost iets nieuws aan te pakken en ze wil zeker weten dat het iets blijvends is.
Met Clubhouse heeft ze een uitzondering gemaakt. Daar is ze nu al ingestapt, omdat ze het gevoel heeft dat ze daarbij moet zijn.
Haar Instagram is volledig ingeregeld op een manier die voor haar weinig tijd kost en goed bij haar past, dat wil zeggen dat ze maandelijks haar posts inplant.

Ze is ook een met regelmaat gevraagd spreker op events met haar expertstatus als structuurcoach.
Vanuit die status geeft ze ook Masterclasses.

Toekomst

Voor de toekomst staat een eigen Podcast zeker op het verlanglijstje van Shelley Barendregt.
Op dit moment heeft ze 1 freelance marketeer die ze 1 dag per week inhuurt voor haar marketingprocessen. Ze wil dat uitbouwen naar meer freelancers, zodat ze zelf meer tijd kan steken in het groter groeien.
Ze wil een eigen videobibliotheek ontwikkelen met waardevolle content voor haar klanten.
Een van haar dromen is ook een eigen Summit organiseren over structuur en productiviteit.
Wat Shelley betreft gaat het alsmaar Bigger en Better.

Nederland is groot wat betreft haar klandizie, die ze uit het hele land haalt en er zijn nog niet zoveel specifieke structuurcoaches.
Wat dat betreft heeft ze haar eigen niche op structuur en productief werken.
Ze wil graag nog meer verspreid over Nederland aan het werk en ook steeds meer België veroveren waar nu ook al 1/3 van haar klantenbestand vandaan komt.

Tips voor ondernemers

Optimaliseer je systemen ook al denk je dat dat geen prioriteit heeft.
Als je groeit heb je er straks geen tijd meer voor. En geen tijd voor optimalisatie betekent dan automatisch geen ruimte voor nieuwe klanten en dus geen ruimte voor groei. Dat is zonde.

Focus op dingen die je goed doet. Kijk naar je aanbod en maak eerst 1 ding ontzettend goed. Bouw vervolgens uit naar het perfectioneren van de rest van je aanbod. Maar steeds met 1 ding tegelijk.

Zorg dat je planning bij jou past.
Automatische planners die je in moet vullen, passen niet automatisch bij jouw systemen.
Doe wat goed werkt en maak geen eindeloze to do lijsten. Kijk naar je doel voor deze week en welke to do’s dragen daar aan bij.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Sammy RamekersKim Sue Palm en Robin Westerveld.

Check ook onze te gekke website www.loonstrokie.nl en doe mee aan de win acties op https://www.instagram.com/loonstrokie/

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.