Koen Klomp van Koen AOV
Koen Klomp is een enthousiaste ondernemer die al 27 jaar in de verzekeringsbranche werkt.
Sinds juli dit jaar is hij als zzp-er gaan werken omdat hij veel potentie ziet in de AOV-markt. Er zijn heel veel ondernemers zonder arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV), omdat ze het te duur vinden. Voor hen kan Koen een betaalbare oplossing bieden. De ondernemers die al wel een AOV hebben, kan hij meestal (veel) geld besparen. Dit doet hij door een beter advies én de juiste verzekeraar te kiezen.
Koen is dus echt specialist op het gebied van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.
Als je met Koen spreekt, wordt deze verzekering een minder saai onderwerp dan een ieder vaak lijkt te denken.
Koen praat met passie over zijn vak, hij is nieuwsgierig en wil alles weten van de klant om op die manier de juiste voorwaarden te kunnen creëren.
Koen wil het naadje van de kous weten, voordat hij een offerte op gaat stellen en neemt niet snel genoegen met een nee van een verzekeringsmaatschappij.
Zijn nieuwsgierigheid brengt hem verder dan anderen.
Hij houdt van uitdagingen en wil graag winnen. Ongeacht of het werk is of een spelletje.
Zijn vasthoudendheid zorgt ervoor dat de klanten blij zijn met wat hij voor hen kan bereiken met een arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Door zijn motivatie willen verzekeraars vaak ook graag weten hoe hij het bij andere verzekeraars voor elkaar krijgt.
AOV
Het misverstand dat Koen uit de wereld wil helpen, is dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering heel duur is. Volgens Koen hoeft dat niet zo te zijn.
Door zijn contacten in de verzekeringsbranche en zijn kennis ervan, is hij in staat goedkopere premies te regelen dan mensen verwachten.
Klanten verdwalen vaak in het woud van verzekeringen en kijken daardoor niet goed naar hun polissen. Koen doet dit wel, hij kijkt kritisch en weet dat elke polis maatwerk is.
Als hij het zelf niet begrijpt gaat hij zich er verder in verdiepen. Hierdoor vergaart hij steeds meer kennis en kan hij steeds beter maatwerk leveren.
Koen biedt zijn klanten een soort apk voor hun AOV. Jaarlijks kijkt hij of de gegevens en eisen nog voldoen aan de vraag van de klant.
Zijn regio is het gebied in en rond Capelle aan den IJssel, maar klanten daarbuiten zijn ook interessant voor Koen.
Wil je meer weten over de werkwijze van Koen Klomp, bekijk dan zijn profiel op https://nl.linkedin.com/in/klompkoen/nl
Netwerken
Koen Klomp heeft veel profijt van zijn netwerk.
Daar heeft hij ambassadeurs tussen zitten die een goed woordje voor hem doen, zoals bijvoorbeeld accountants en de Kamer van Koophandel.
Mond op mond reclame is dus een belangrijk aspect in het werven van klanten. Ook social media speelt een grote rol. Linkedin levert aardig wat klanten op en ook het bereik op Facebook is enorm, heeft Koen ontdekt.
Koen bezoekt ook bedrijfsverzamelgebouwen om potentiële klanten te verzamelen.
Soms loopt hij zomaar een winkel binnen om uitleg te geven over de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Winkeliers hebben deze vaak niet vanwege de premie. Koen probeert ze op een vrijblijvende manier te overtuigen dat het ook anders kan zijn.
Koen heeft zelfs een eigen netwerkclub opgericht, Synergie. Dit heeft hij gedaan, omdat binnen zijn vakgebied netwerken via businessclubs lonend is.
Tips voor ondernemers
Koen vindt focus voor ondernemers erg belangrijk.
Houd vast aan je kernpunten en probeer geen tijd te verspillen aan andere zaken, hoe verleidelijk dat ook is.
Zijn basis is de arbeidsongeschiktheidsverzekering en voor alle andere verzekeringen verwijst hij de klanten door aan een andere tussenpersoon waar hij nauw mee samenwerkt. Hij behoudt zijn focus, omdat hij anders teveel tijd zou besteden aan andere zaken.
Overigens hoeft niet alles altijd tot klandizie te leiden. Goodwill kweken bij prospects en andere relaties is zeker zo belangrijk, want zij zijn ook potentiële ambassadeurs.