Duizelt het jou ook wel eens van alle opties die er tegenwoordig zijn om je waar of dienst aan de man te brengen en iets aan je naamsbekendheid te doen? Je hebt een website, visitekaartjes, bent actief op Facebook en Twitter, moet je nu ook gaan Snapchatten, moet je bloggen, vloggen?
Het is makkelijk om je te laten verleiden door alle signalen om je heen over wat er allemaal moet en vooral kan. Vergeet de good-old Keep It Simple Stupid weggever niet! Ik werd zelf met de neus op dit feit gedrukt toen ik in ons vakantiehuis was en gas moest bestellen.
Tada, daar was de mok van de firma Mueller, met het telefoonnummer. Bij de levering van de gastank ontvangen en ondanks zijn lelijkheid nooit weggegooid. Ik hoefde niet de gouden gids te raadplegen – zodat het immer aanwezige gevaar van de concurrentie buiten spel werd gezet!
Net zo functioneel als de pen van de kapper, de duimstok van de bouwmaterialen-leverancier, de kalender van de Chinees… Soms heb je geen Snapchat of vlog nodig. Iets voor jouw eigen business? Je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt je naam erop printen: regenjasjes, plu’s, ijskrabbers, thermomokken – en vergeet de ballpoint niet
Geef iets weg, kans is groot dat je klant vanzelf weer bij je terug komt!
Source: freecon