Natasha Nordin

Natasha Nordin

Natasha Nordin, organisatietalent, reizen en mensenwerk. De pijlers van haar bestaan en inmiddels ook van haar ondernemingen. Of zoals Natasha zelf zegt :’Een echte regelteef.’ Ze studeerde ooit Bestuurskunde ‘omdat ik zoiets als Unilever wilde opzetten’. 

Eerst zette Natasha in loondienst events en buitenlandse beurzen op.
Van daaruit werd ze ondernemer en startte ze met Positive Business Events.
Ze zette het Rode Kruis Gala op in Rotterdam en deed vele golftoernooien in binnen- en buitenland.

Na een tijdje voelde dit voor Natasha als routine en dat vond ze het geschikte moment om wat anders te gaan doen. 
Zo startte ze met haar eigen incentives (beloningsreizen), bijvoorbeeld naar Dubai en Schotland.

Creativiteit binnen deze beloningsreizen vindt ze erg belangrijk. Het moet goed zijn en een belevenis voor de klant. Soms werkt ze een jaar lang aan een aparte reis, voordat ze hem aan een klant verkoopt.
Natasha steekt alles er in wat ze kan bedenken om de reis zo exclusief mogelijk te maken binnen het budget van de klant. Ze krijgt op deze manier een hoop voor elkaar. Door haar reizen heeft ze een hoop connecties over inmiddels de hele wereld.

Hiernaast startte ze samen met haar familie het online magazine BelindoMag. 

Bezielen.nl

Eind 2018 kwam de vraag of Natasha Nordin Bezielen.nl wilde overnemen. De eigenaren van dit spiritueel centrum zagen in Natasha een waardevolle opvolger toen ze failliet gingen. Natasha dacht er lang over na en kwam tot de conclusie dat het alles behelsde wat ze zelf graag doet en ze begreep dat de aanvragen binnen bleven komen. Ze besloot er een platform van te maken waar ze reizen en workshops op het spirituele vlak kan aanbieden.

In april 2019 nam ze de website over. Als echte regelaar regelt zij de mensen die de groepen begeleiden en laat ze mensen toe op de site waarvan ze denkt dat die erbij passen. Al werkend aan het platform zag ze de behoefte en aanvragen en creëerde als echte regelteef vervolgens zelf passende reizen en workshops bij deze vragen.
Er stond vanuit de vorige eigenaren nog een dertig daagse India reis open waar veel aanmeldingen voor waren. Ook al had ze niet alle kennis over deze spirituele reis, Natasha besloot toch de reis zelf te gaan begeleiden om de mensen niet teleur te hoeven stellen.
Het werd een succes waarbij ze tijdens de reis nog ter plekke nieuwe workshops en avonturen kon regelen voor haar klanten.

Dat is hoe ze haar onderneming graag runt. Met oog voor de vraag van de klant en ondertussen dat doen wat ze het liefste doet. Zaken uitzoeken en op z’n Rotterdams gewoon regelen. Kortom, de mix van de zakelijke verkoop binnen haar eigen interessegebied. Op dit moment ligt haar focus hier. Ze wil een juiste basis neerleggen, zodat het gaat draaien.

 

Ondernemen en zichtbaarheid

Als ondernemer is Natasha een echte doorzetter. Als ze ergens voor gaat, moet het ook lukken.

Ten tijde van de crisis liepen haar beloningsreizen een stuk minder goed dan toen ze startte. Ze verkocht huis en haard en ging een tijdje reizen in de hoop dat het aantrok na haar terugkomst. Dat bleek helaas niet zo te zijn. Omdat ze ook personeel had dat betaald moest worden, werkte Natasha in de avonduren bij allerlei bedrijven. Ze schepte ijs, verkocht smoothies in een foodtruck, deed tussenschoolse opvang met kinderen. Alles om aan haar verplichtingen te voldoen. In die tijd deed ze daar geheimzinnig over, het voelde als falen. Inmiddels weet ze dat het doorzetten haar gevormd heeft en ze het daardoor uiteindelijk gered heeft.

Door al haar reizen en ondernemingen, kent Natasha een hoop mensen over de hele wereld. Daarnaast kent ze binnen Rotterdam vrijwel alle ruimtes die geschikt zijn om te gebruiken voor events of workshops. Dat maakt het voor haar gemakkelijk even snel iets passends voor een klant te regelen. Zegt een workshopleider af, klimt Natasha in de telefoon en zorgt dat er een nieuwe komt. Ze rust niet voordat ze dat voor elkaar heeft.

Ze merkt dat haar websites meer dan een visitekaartje moeten zijn en heeft zich daarom ook op vlogs gericht.
Zodat ze haar klanten daadwerkelijk kan laten zien wat ze voor hen kan betekenen.

De opdrachten die ze krijgt komen vaak via via. Ze deed voorheen veel netwerkbijeenkomsten. Het effect daarvan was nooit direct, maar soms pas een jaar later. Dan belde er een potentiële klant die ze ooit op een netwerkbijeenkomst had ontmoet. Door haar drukke agenda schiet netwerken en zichtbaarheid er soms bij in, omdat het enorm veel tijd kost.
Via Instagram en Facebook is Bezielen te volgen en haar vlogs zijn te zien op you tube.

 

Toekomst

Natasha Nordin is iemand die leeft bij de dag. Zo ziet ze de toekomst eigenlijk ook. Ze kijkt niet verder dan een dag vooruit. Alles kan ten allen tijde weer anders worden en daar spring je op in tijdens de waan van de dag. Ze doet veel en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Haar hoop is dat Bezielen.nl op een gegeven moment gewoon zelfstandig draait, zodat ze weer meer tijd heeft voor haar andere projecten.

 

Tip voor andere ondernemers

Wees niet te goedgelovig en leer van je fouten. Ooit leerde ze van iemand dat je door te gaan ondernemen weliswaar geen studiegeld voor een opleiding hoeft te betalen, maar wel leergeld voor de fouten die je in het begin zult maken. En dat is precies hoe het volgens Natasha is.  



Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Sammy RamekersEva Rookmaker en Robin Westerveld.

Check ook onze te gekke website www.loonstrokie.nl en doe mee aan de win acties op https://www.instagram.com/loonstrokie/

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.