Melvin Seedorf

Melvin Seedorf

Op zijn 12e wilde Melvin Seedorf al ondernemer worden.
Hij was degene die altijd alles aan elkaar organiseerde en daarvan genoot.
Vanuit een evenementenbureau waar hij promotor voor was, organiseerde hij al snel busreizen naar evenementen en festivals.
Dit idee mocht hij pitchen waarmee hij een werkruimte won en sindsdien is hij gevestigd in de Creative Factory aan de Maashaven.

De promotie ging echter steeds meer online dus Melvin zocht iets anders.
Hij deed een tijdje fondsenwerving als teammanager, maar dat was niet wat hij wilde blijven doen.
De opleiding ondernemen leek hem wel wat, ook omdat de busreizen die hij nog steeds organiseerde, minder rendabel werden.
Zijn afstudeerscriptie was het schrijven van een ondernemingsplan. Precies dat wat hij nodig had om te ontdekken wat hij echt wilde gaan doen.
Het onderzoek wat hij hiervoor deed ging over stage lopen in het buitenland en zo ontstond in 2016 SVS.

SVS

SVS betekent Stage & Verblijf in Suriname.
In eerste instantie richtte Melvin Seedorf zich met zijn onderneming ook op huisvesting voor de stagiaires.
Tijdens een reis naar Suriname zag hij echter dat de kwaliteit niet datgene was wat hij zocht voor de stagiaires. Hij ging in zee met een partner die huisvesting in Suriname bezit en zodoende de kwaliteit kon waarborgen.

Melvin liep er al snel tegenaan dat bedrijven in Suriname qua technologie behoorlijk achter lopen en vaak niet eens online vindbaar zijn. De processen voor het vinden van stage kosten hierdoor ontzettend veel tijd en was heel lastig.
In die periode kreeg Melvin de vraag vanuit de Pabo om een studiereis te organiseren voor studenten.
Dit deed hij vol enthousiasme en inmiddels wordt dit het derde jaar en worden de groepen steeds groter. Melvin besloot hier zijn core business van te maken.
Stage plaatsen biedt hij ook nog steeds, hij brengt vraag en aanbod bij elkaar.
Er is een grote markt voor, maar het is een klein percentage studenten die het kan betalen.
Suriname is erg in ontwikkeling en wordt hierdoor wel steeds populairder hoewel velen niet weten wat het te bieden heeft.
Het mooiste aan de studiereizen vindt Melvin dat hij de studenten een bredere kijk op de wereld kan geven.

Ondernemen

In drie jaar tijd is Melvin Seedorf een aantal keer van strategie verandert.
Dit zorgt voor vertraging in de manier waarop hij graag wil ondernemen. Al die tijd had hij er een baan naast en dat maakte het zwaar.
Inmiddels is hij zover dat hij zijn baan heeft kunnen opzeggen.
Aan de ene kant had hij liever een andere start gehad, maar aan de andere kant heeft deze manier van werken hem een hoop opgeleverd. Melvin is ervan overtuigd dat er geen ‘beste’ manier is, het gaat zoals het gaat.

De studenten van tegenwoordig bereik je met name door je online marketing.
Melvin deed dat veel alleen, maar heeft nu stagiaires Marketing & Communicatie in dienst om dat stuk van hem over te nemen. Dat geeft hem tijd de andere zaken te organiseren. Bij een reis naar Suriname regelt hij alles er omheen en ook dat kost tijd.
Contacten leggen doet hij met name via LinkedIn.

Toekomst

Met zijn onderneming gaat Melvin Seedorf zich voornamelijk richten op de studiereizen en hoopt dit uit te kunnen breiden.
Hij gaat nu nog altijd zelf mee, omdat hij wil zien waar je tegen aan loopt tijdens zo’n reis.
Als hij dat in kaart heeft gebracht, is hij zover om reisleiders in dienst te nemen en zelf op te gaan leiden.
De acquisitie voor de reizen gaat hij opvoeren en hij creëert samen met de partners voor de huisvesting e.d. een platform met ieder zijn eigen specialiteit.

Per opleiding gaat hij programma’s op maat leveren, gericht op de competenties van de studenten.
Elke reis bevat een gedeelte cultuur, natuur en historie. Elke dag een ander thema gekoppeld aan een leerdoel.
Hij volgt zoveel mogelijk cursussen en opleidingen om zichzelf goed te kunnen profileren naar de instellingen toe.

Binnenkort gaat Melvin een praatje houden op de Hogeschool Rotterdam en hij hoopt dat dat een terugkerend item wordt. Er is niets mooiers dan mensen inspireren die een doel hebben in het leven, daar kan hij echt van genieten.

Tips voor ondernemers

Voor de twijfelaars heeft Melvin als tip het toch gewoon te gaan doen.
Wees niet bang om te vallen of te falen. Focus, bepaal je doelen en bereik ze, maar vergeet vooral niet van het proces te genieten.
Achteraf kan Melvin zelf dan ook zeggen dat het het allemaal waard is geweest, hoewel hij daar tijdens het proces ook wel eens anders over dacht.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Victor ToxopeusEva Rookmaker en Robin Westerveld.

Check ook onze te gekke website www.loonstrokie.nl en doe mee aan de win acties op https://www.instagram.com/loonstrokie/

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.