Victor Toxopeus, Salvors

Victor Toxopeus

Victor Toxopeus is heel bewust ondernemer geworden.
Werkend in loondienst bij een incassobureau zag hij wat er anders kon.
Hij maakte een uitstap naar een maritiem verzekeraar en benoemde naar zijn werkgever dat hij ooit voor zichzelf wilde beginnen, omdat hij vond dat de incassomarkt anders benaderd kon worden.

Acht jaar geleden begon hij in zijn eentje met zijn bedrijf, zijn vorige werkgever was gelijk zijn eerste klant. Inmiddels heeft hij er twee werknemers bij. Dit zorgt voor meer verantwoordelijkheid. Hij heeft nu te zorgen voor, maar ook zorgen over de werknemers. Je moet met zijn allen wel dezelfde route volgen. Als ondernemer werkgever worden geeft ook nieuwe inzichten.Victor vindt het fijn als zijn werknemers hun visie met hem delen, zodat ze met elkaar de juiste weg kunnen bepalen.

Salvors

Salvors is een incasso makelaardij bedrijf.
De ervaring van Victor Toxopeus is dat binnen de incassobranche een hoop gebeld moet worden, het een hoop werk geeft en dat er geen maatwerk geleverd wordt.
Als incasso makelaar heeft Victor een tussen functie die de zaken regelt. De klant benadert hem en Victor zoekt binnen zijn netwerk de beste oplossing voor die klant. Over het algemeen lukt het hem een incassobureau bij de klant in de buurt te vinden. Dat incassobureau werkt dan onder de regie en toezicht van Salvors.
Hierdoor kan Salvors een goede service voor de klant bieden. Salvors krijgt de informatie van het incassobureau en brengt vervolgens de klant op de hoogte van de stand van zaken.
Hier kan Salvors zich onderscheiden van incassobureau’s.
Het vergt veel strategisch denken, maar ook maatwerk. Bij elk probleem is het de vraag of het via de deurwaarder moet of via een incassobureau. Het is geen kant en klaar stappenplan, maar Salvors biedt klantgerichte oplossingen.
Menselijkheid is daarbij belangrijk. Het merendeel van de frustratie haal je eruit door een persoonlijke aanpak, begrip en opbouwend communiceren. Steeds opnieuw de mensen benaderen met een begripvolle houding, maar ondertussen wel afspraken maken.

Netwerken en adverteren

Victor Toxopeus is een serieuze netwerker.
Hij is lid van meerdere businessclubs waar hij regelmatig zijn gezicht laat zien.
De mensen die hij daar ontmoet zijn zijn ambassadeurs. Zij kunnen zorgen voor klandizie.
Bij de businessclub krijg je feedback waardoor je leert schakelen.
Victor adverteert ook met enige regelmaat. Salvors is te zien op schermen bij benzinestations, hij verstuurt mailings en gaat naar beurzen. Linkedin gebruikt hij ook veel om te netwerken evenals te adverteren.

Ondernemen

Belangrijk aan ondernemen vindt Victor dat je in beweging moet blijven.
Vernieuwen met zijn bedrijf is lastig, hoewel dienstverlening incassomakelaardij zeker een vernieuwing is binnen de incassobranche.
Victor vindt dat je ook voor vernieuwen op het internet en binnen de automatisering zeker niet je ogen moet sluiten.
Maar belangrijker vindt hij de menselijkheid, het persoonlijk contact en hij is van mening dat je daarin ook vernieuwend kunt zijn, zeker binnen deze branche.
Voor de toekomst kijkt Victor Toxopeus hoe hij kan groeien. Ze zijn nu met z’n drieën en hij wil met Salvors naar vijf man personeel om meer klanten te kunnen bedienen.
Dat kan zijn door middel van een echte vacature, maar het kan ook zijn dat ze een stageplaats bieden en dat die persoon vervolgens blijft. Salvors is een erkend leerbedrijf en een van zijn huidige werknemers is ook een voormalig stagiaire.
Salvors hoeft geen enorm bedrijf te worden. Victor kijkt eerst hoe het gaat als hij wat meer personeel in dienst heeft en van daaruit zal hij weer verder kijken.

Tip

Victor heeft als tip voor andere ondernemers dat je je vooral moet aansluiten bij businessclubs.
Daar leer je je verhaal vertellen en hoe je met je verhaal overkomt op anderen. Persoonlijk heeft hij daar heel veel aan gehad.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door https://typischwinnifred.nl/

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.