Karel Mensink, Webcart

Karel Mensink

Op 19-jarige leeftijd liep Karel Mensink bij de KvK naar binnen en startte hij met Webcart.
De goedlachse 21-jarige ondernemer is nu twee en een half jaar bezig en Webcart groeit nog steeds. Kwamen de eerste klanten nog uit zijn kenniskring en de businessclub, inmiddels komen ze via mond-op mondreclame.
Als zzp-er heeft hij een compagnon. Karel is de ontwerper en onderhoudt de contacten vanuit hun kantoor, hij is het gezicht van Webcart. Zijn compagnon is de programmeur en ontwikkelt het CMS en interne systemen. Door hun efficiëntie kunnen ze met z’n tweeën het werk voor drie personen aan.
Wat Karel typeert is dat hij een klantgerichte ondernemer is die denkt in oplossingen. De klant staat centraal, niet de cijfers. Het uitgangspunt is dat de klant trots is op zijn website. Webcart bouwt net zo lang door tot dat doel bereikt is.

Webcart

Webcart is een internetbureau dat websites maakt, maar ook grafisch ontwerp en drukwerk verzorgt.
Karel Mensink is met Webcart in staat het gehele pakket te verzorgen, van website tot social media, marketing en vindbaarheid binnen zoekmachines.
Zijn main business is het bouwen van websites. Karel en zijn compagnon gebruiken een Content Management Systeem (CMS) dat gemakkelijker en veiliger is dan bijvoorbeeld WordPress.
Mocht de klant er alsnog niet uitkomen, dan staat Webcart tot hen beschikking om te helpen. Van 9 uur tot 9 uur is Webcart bereikbaar voor hun klanten.
Webcart onderscheidt zich van andere bedrijven door de kwaliteit van de websites, deze is altijd goed, ook op de mobiele telefoon. Daarnaast is de laadsnelheid van de pagina’s snel door het gebruik van een slim CMS. Dit zorgt er ook weer voor dat de website beter wordt opgepikt door Google.
Naast Webcart hebben ze nog een aparte tak, Webbasic. Dit is een onderdeel van Webcart waar je vanaf 250 euro een complete standaard website hebt. Sommige zzp-ers hebben immers voldoende aan enkel een site met contactgegevens. Er is veel vraag naar deze vorm, omdat het een goedkope site is waar wel de service van een internetbureau aan vast zit.

Ondernemen

Karel vindt ondernemen ontzettend leuk. Al tijdens zijn schooltijd bedacht hij dat hij liever voor zichzelf zou gaan werken om zo voor zichzelf afwisseling tijdens het werk te kunnen creëren. Door goed rond te kijken bij andere bedrijven, wist hij al snel wat hij wel en niet wilde in zijn bedrijf.
In het begin leer je als ondernemer ontzettend veel en val je ook veel, maar Karel vindt dat dat je alleen maar sterker maakt.
Binnen zijn vakgebied moet je goed op de hoogte zijn van de ontwikkelingen en daar het liefst op voor lopen.
Karel en zijn compagnon besteden dan ook minstens 30% van hun tijd aan het ontwikkelen van nieuwe ideeën en innovatie van hun bedrijf.

Netwerken

Karel doet veel aan netwerken en is sinds een jaar lid van de Businessclub Alexander http://www.businessclubpa.nl/
Netwerken vindt Karel een belangrijk onderdeel van zijn werk, hij besteedt hier veel tijd aan.
Het helpt hem aan klanten en hij kan sparren met andere ondernemers. Businessclub Alexander is een laagdrempelige businessclub, wat voor een no nonsense ondernemer als Karel belangrijk is.
Af en toe staat hij op een beurs of deelt hij tijdens bijeenkomsten flyers uit om klanten te werven.
Zijn klanten komen veelal uit de regio Capelle aan den IJssel/Rotterdam.

Toekomst

Het doel van Karel is om kleinschalig te blijven om op die manier de kwaliteitscontrole scherp te houden.
Webcart wil de klant compleet ontzorgen m.b.t. hun website. Karel vindt dat de service, hoewel al heel goed, echt nog beter moet kunnen voor de klant.
Zijn klanten zijn heel trouw door de service en flexibiliteit die Karel biedt. Mochten ze toch weg willen bij Webcart, dan doet hij daar niet ingewikkeld over. De contracten zijn maandelijks opzegbaar, waar je elders soms heel lang vast zit aan een contract.
Interesse in een website bij Webcart, kijk dan op https://www.webcart.nl/

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door https://typischwinnifred.nl/

 

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.