Judith Langenhorst is een opvallende verschijning die duidelijk aandacht besteedt aan haar uiterlijk.
Als hobby deed ze een opleiding kleurenanalyse en een opleiding Kleding & Styling met als hoofdvak Visagie.
Daarnaast werkte ze met veel plezier als officemanager. In 2004 besloot ze haar eigen onderneming te beginnen en van haar hobby haar beroep te maken.
Van kinds af aan wist Judith precies wat ze wel of niet mooi vond en wat goed met elkaar te combineren was.
Ze houdt van de afwisseling die de verschillende richtingen van haar opleiding haar bieden.
Soms heeft ze klanten voor de schoonheidssalon, dan weer als personal shopper. De dag daarna een kleurenanalyse of een make up workshop voor een groep vriendinnen. Alles is mogelijk bij Judith als de (veelal) vrouwen maar met een goed gevoel en vol zelfvertrouwen naar buiten stappen.
Judith heeft een aantal jaren in Italië gewoond en zou graag het Italiaanse Dolce Vita gevoel in de kledingstijl van Nederlandse vrouwen aanbrengen. Vooral omdat ze het jammer vindt dat het in Nederland nooit mag opvallen.
Judith zelf leeft volgens de gedachte Get up, dress up and never give up.
De buitenkant staat absoluut niet los van de binnenkant, maar de buitenkant kan je van binnen wel net een beetje beter laten voelen is haar mening.
Naast haar eigen onderneming werkt Judith parttime bij Ici Paris XL, wat een hele leuke combi voor haar is.
Judith Langenhorst heeft als doel een vrouw haar mooiste zelf te laten ontdekken en is van mening dat dat voor iedere vrouw ook goed zou kunnen voelen.
Haar missie is om vrouwen te leren hoe je je zelf kunt blijven en toch jezelf mooi te maken zonder dat daar een hoop “plamuur” aan te pas komt.
Ze kijkt vooral naar wie jij bent en geeft eerlijk haar mening zonder iemand af te branden.
Ze wil alleen adviseren, ze wil absoluut geen dingen opleggen die voor een klant niet goed voelen. Als de klant er niet blij van wordt werkt het niet.
In haar studio geeft Judith workshops aan maximaal acht personen en is standaard een high tea bij, eventueel in overleg te veranderen in een soort tapas. Ze geeft dan kleding- en make up advies. De kleurenanalyse kan individueel, maar ook met meerdere personen. Judith vindt het wel belangrijk dat de personen elkaar kennen, dat geeft een veiligere sfeer.
Het mooie van haar workshops vindt Judith dat mensen altijd blij naar buiten gaan, in feite verkoopt ze een positief gevoel.
Naast workshops is Judith ook in te zetten als personal shopper of doet ze bij de klanten thuis de kledingkast check.
In korte tijd moet ze proberen haar klant te leren kennen en op de juiste manier te adviseren. Dat is de uitdaging in haar vak die ze zo leuk vindt.
Doordat Judith pas later de focus op haar onderneming is gaan leggen, maakt ze nu een inhaalslag. Ze is bezig met het gebruik van social media en volgt daarin cursussen om het goed neer te kunnen zetten.
Inspiratie voor haar vak doet ze op allerlei manieren op. Ze houdt alle trends goed bij door internet en het lezen van tijdschriften, maar bijvoorbeeld ook door op het terras goed om zich heen te kijken. Haar kinderen houden haar ook up to date wat de trends zijn onder de jeugd.
Via haar parttime baan bij Ici Paris XL krijgt ze de kans trainingen te volgen bij bedrijven als Chanel. Dit kan ze ook weer toepassen in haar eigen zaak.
Haar klanten komen vooral via mond- tot mondreclame en via haar website.
Judith Langenhorst hoopt dit werk nog lang te kunnen blijven doen. Ze merkt dat ze zich meer gaat richten op de rijpere vrouw.
Haar levenservaring helpt haar deze vrouwen te overtuigen dat je op elke leeftijd mooi kunt zijn.
Komende tijd wil ze werken aan een dag-traject wat ze aan kan bieden. Daarbij mikt ze op de drukke zakenvrouw. De vrouw die heel hard werkt en weinig tijd en gelegenheid heeft veel aandacht aan haar uiterlijk te besteden.
Ze wil een combinatie aanbieden van kleurenanalyse, styling, schoonheidssalon en haardracht en dat alles op één dag, zodat het niet al te veel tijd kost.
Ze is ook voornemens om make up training aan schoonheidsspecialistes te gaan geven. Het is haar een doorn in het oog dat schoonheidsspecialistes je gezicht volledig verzorgen en je dan zonder make up naar buiten sturen terwijl je wel met make up op naar binnen kwam.
Af en toe staat Judith bij een opticien om brildragende vrouwen te leren hoe ze hun make up kunnen aanbrengen zonder dat hun bril dat camoufleert. Ook zou ze graag af en toe bij kapsalons staan om een basis make up op te brengen bij het nieuwe kapsel van de klant. Klanten stappen dan gekapt en verzorgt naar buiten.
Judith Langenhorst heeft haar onderneming lang ‘erbij’ gedaan wat ze achteraf zonde vindt.
Als tip heeft ze dan ook dat je de focus op je onderneming moet leggen vanaf het moment dat je het opstart.
Ga daarin met je tijd en met de ontwikkelingen mee, bijvoorbeeld op het gebied van social media.
Besteed uit wat je zelf niet kunt of waar je interesse minder ligt.
Judith vindt het belangrijker om in haar onderneming te werken, de dingen te doen die ze leuk vindt en waar ze voor gekozen heeft. Nu merkt ze dat juist de randzaken die de onderneming vormen veel tijd in beslag nemen en waar mogelijk wil ze dat uit handen geven.
Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Typisch Winnifred