Marc ReneMarc Rene

Marc Rene is een bezige bij. Altijd bezig met plannen en ideeën. Al op zijn zestiende had hij een eigen onderneming. Hij brandde cd’s voor artiesten die een professioneel bedrijf niet altijd konden betalen.
Hij deed MBO en vervolgens HBO richting IT en werkte ondertussen bij een bedrijf dat evenementen organiseerde.
Niet per se een logische combinatie voor een IT-er.
Marc is dan ook een echt mensen mens, die ervan houdt met oplossingen te komen voor de mensen die hij spreekt. Hij kan met iedereen overweg en is in staat mensen net dat stapje harder te laten lopen.
Sinds 2013 was hij freelancer binnen de IT. In die positie bouwde hij een netwerk op en heeft hij een eigen bedrijf opgestart. Marc krijgt vaak de opdracht toebedeeld vanwege zijn toegevoegde waarde voor het team.

Advies N Consultancy

Als freelancer zit Marc vaak langere periodes 40 uur per week bij een project. In die tijd krijgt hij veel aanvragen waar hij zelf niet voor ingezet kan worden. Daar besloot hij iets mee te gaan doen.
Hij is nu tevens bemiddelaar voor IT personeel. Marc kent altijd wel iemand die bij de opdracht zou passen waar hij zelf voor wordt gevraagd.
Door zijn eigen IT achtergrond heeft hij inzicht in wat er precies gevraagd wordt voor een opdracht. Ergernis nummer 1 onder freelancers is dat ze vaak gevraagd worden voor opdrachten die helemaal niet bij hun profiel passen. Marc maakt daarin het onderscheid met zijn onderneming Advies N Consultancy

Iedere klant heeft een doel en Marc is in staat de IT in te richten voor dat doel. Hij komt met mooie oplossingen voor de klant en weet van elk onderdeel wel iets af. Dat was in zijn operationele tijd wel eens lastig, omdat hij geen specialisatie had kon hij zijn eigen profiel niet altijd helder verwoorden.
Nu is hij tactisch en adviserend en specialiseert hij zich veel meer.

Ondernemen & Netwerken

Vanaf nu wil Marc Rene met zijn onderneming opdrachten binnen halen, maar niet meer als freelancer.
Hij is bezig mensen te benaderen via LinkedIn om op deze manier zichtbaar te maken dat hij aan hen denkt als hij mogelijke opdrachten heeft. Daarnaast zet hij zijn eigen netwerk hiervoor in.
Andere social media dan LinkedIn vindt hij niet rendabel.
Hij werkt graag gericht en dat kan op LinkedIn het beste.

Marc zou graag gaan netwerken, maar de tijd ontbreekt op dit moment nog.
Hij zou het ook ontzettend leuk vinden zijn eigen netwerk event te organiseren. Dan combineert hij het evenementen werk wat hij vroeger deed met zijn nieuwe onderneming. Zijn eigen netwerk warm houden vindt hij erg belangrijk.
Zelf gaat hij ook kijken naar welke netwerk organisaties er allemaal zijn waar hij bij aan kan sluiten. Het lijkt hem leuk om daar eerst eens rond te kijken hoe het er aan toe gaat.

 

Toekomst

Het doel van Marc Rene is om alle opdrachten die hij nu krijgt onder eigen vlag binnen te halen. Niet meer als freelancer.
Hij zal altijd ondernemen, maar kan nu niet zeggen op welke manier.
Marc is iemand die overal kansen en mogelijkheden ziet en daar wil hij dan mee aan de slag.
Zijn toekomst doel is om zelf niet meer 40 uur voor opdrachtgevers te werken, maar iets op te bouwen wat hem de tijd geeft nieuwe dingen te ontwikkelen.
Hij is oplossingsgericht en niet zozeer alleen voor de IT.

Tips voor ondernemers

Praat vooral veel met andere ondernemers. Je weet nooit van te voren welke vraag je krijgt of waar je iemand bij zou kunnen helpen.
Vraag ook naar de vervelende dingen, ondernemers hebben de neiging alles heel optimistisch over te brengen. Blijf wel realistisch en staar je niet blind op je eigen fantastische idee.
Luister goed en sluit kansen niet meteen uit, denk er even over na en wees niet bang om keuzes te maken.
De valkuil is om alles aan te pakken, maar het is juist belangrijk bij jezelf te blijven. Wees duidelijk waar je naar toe wilt.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Victor Toxopeus,  Jermaine Moerli en Anne Willeboordse.

 

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.