Massimo Gagliotti
Massimo Gagliotti is een echte marketing- en sales man.
Hij werkte jaren als kwaliteitsmanager bij Oxxio waar hij de call centers trainde en aanstuurde.
Al snel wilde voor zichzelf werken om bedrijven verder te helpen met hun zichtbaarheid.
Als ondernemer begon hij met een online tegenhanger van het bekende telefoonboek, waar hij meer dan 13 jaar bedrijven heeft geholpen.
Met de opkomst van LinkedIn besloot Massimo een andere richting op te gaan.
Hij gelooft sterk in de toegevoegde waarde van LinkedIn voor de toekomst.
LinkedIn ziet hij als je website in plaats van als je CV, wat de meeste ondernemers nu vaak nog denken.
Met je LinkedIn profiel kun je jouw ideale doelgroep verder helpen en dat is precies wat Massimo zelf ook wil.
In het begin stuurde hij mensen via LinkedIn vragen om hen te triggeren en uit te vinden waar hun uitdaging ligt.
Hij tradt in gesprek en als hij kon helpen, bood hij zijn diensten aan.
Door waarde toe te voegen presenteer je immers jezelf.
Ondertussen bleef hij leren en zichzelf ontwikkelen om een expert op dit onderwerp te worden.
Nog steeds besteed Massimo Uren per dag aan het verdiepen in de materie over dit onderwerp.
Zijn focus was duidelijk, dit was wat hij zou gaan doen. Bedrijven helpen om via LinkedIn meer omzet aan zich te binden
EenSuccesvolBedrijf.nl
Met EenSuccesvolBedrijf.nl biedt Massimo Gagliotti sales professionals de kans om via LinkedIn veel meer mensen aan hun profiel te binden en hier meer omzet uit ta halen.
Via social media in contact komen met kopers is een kans om zaken sneller voor elkaar te krijgen mits de ondernemer zich duidelijk onderscheidt van de anderen. Dat is waar Massimo je bij kan helpen, door een specifieke doelgroep te bepalen en te zorgen dat je je alleen daar op hoeft te richten.
Om die reden heeft Massimo een social selling roadmap ontwikkelt, met alles wat hij zelf geleerd heeft in de afgelopen jaren.
Hij is begonnen met in contact komen met mensen over de gehele wereld om expertise te verkrijgen en te delen.
In Nederland ging hij alles wat hij had geleerd, daadwerkelijk testen.
Hij startte hiermee bij vier bedrijven, die enkel en alleen achteraf hoefden te betalen als ze op deze manier echt succes kregen. Bij bedrijf nummer vier lukte dit en sindsdien helpt hij vele bedrijven, groot en klein, om zich te verbinden met de juiste doelgroep.
De visie
De visie van Massimo Gagliotti is dat binnen tien jaar de online vindbaarheid volledig verandert.
Massimo heeft net als vele ondernemers een eigen website, maar die is totaal ondergeschikt aan het bereik wat hij heeft op LinkedIn.
Artikelen die hij op LinkedIn plaatst gaan veel meer viral dan ooit op zijn website.
Aan het LinkedIn profiel van Massimo zien mensen dat hij specialist is op dit onderwerp en daar verbinden ze graag mee. Zo heeft hij vele volgers en krijgt hij wekelijks tientallen vragen over dit onderwerp.
Hij voorspelt dat Google in de toekomst minder van invloed gaat zijn op zoekopdrachten. Binnen nu en drie jaar zoeken mensen eerst binnen hun eigen eerste graads netwerk en niet op Google als zij een specialist zoeken.
Mensen nemen geen genoegen meer met de eerste de beste vreemdeling die hoog in Google genoteerd staat.
Ze willen ook geen vergelijkend warenonderzoek meer doen. Ze willen snelle actie en het liefst iemand uit hun eigen netwerk. Voor de hand ligt dan ook dat ze het eerst binnen LinkedIn zullen zoeken.
Netwerken nog belangrijk?
In de komende jaren zullen netwerkborrels iets meer opdrogen, Initiatieven zullen blijven maar het rendement uit LinkedIn kan zoveel hoger zijn, aldus Massimo Gagliotti.
Zaken doen met mensen en Netwerken blijft natuurlijk wel, maar als je jouw ideale doelgroep hebt gecreëerd dan ben je in staat om zelf je eigen netwerkborrel te organiseren. Iets wat veel krachtiger kan zijn. Dat alles werkt overigens alleen als je alles heel goed hebt afgestemd. Als je specifieke doelgroep duidelijk is en je berichtgeving laat zien dat jij de expert voor die doelgroep bent.
Toekomst
Massimo Gagliotti verwacht in de toekomst veel meer grote groepen te inspireren als spreker.
Hij is dan de influencer die de trends over premium LinkedIn kan overbrengen op mensen.
De seo optimalisatie van nu is dan veranderd in LinkedIn optimalisatie waar Massimo vele mensen inzicht over kan geven.
Delen van de kennis die hij heeft, vindt hij namelijk het allerleukste. Bij alles wat hij vertelt, heeft hij bewijzen dat het werkt en dát is wat mensen raakt.
Als je geld gedreven bent, ben je niet gericht op dat waar je je doelgroep verder mee kunt helpen.
Het mooiste is als je kunt delen wat je doelgroep wil leren en als dat ook nog eens is wat jij leuk vindt om te doen.
Tip voor ondernemers
Massimo Gagliotti heeft als tip voor met name de business to business ondernemers dat je nu je kansen moet gaan zien op LinkedIn. Kijk wat jij kunt bijdragen om je doelgroep een stap verder te helpen in het koopproces.
Als je dat goed doet, krijg je aan de lopende band klanten.
Contact leggen met Massimo Gagliotti? Klik hier.
Wil je een start maken met de ideeën van Massimo? Download dan zijn Roadmap.
Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en Typisch Winnifred
Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Harrie Lamers, Jermaine Moerli en Anne Willeboordse.