Claudia Alberda

Een gesprek met Claudia Alberda voelt als een wervelwind van enthousiasme en creatieve ideeën.
Door haar directe manier van communiceren verwacht je een rasechte Rotterdamse. Het tegendeel blijkt waar, Claudia is opgegroeid in Nijmegen en door de liefde in de Krimpenerwaard terecht gekomen.
Haar stage volbracht ze bij een evenementenbureau en bij dat bedrijf mocht ze naar haar studie één van hun projecten blijven doen.

Na afronding van project kon ze starten als officemanager bij een bedrijf in Nieuwegein. Al snel groeide ze door naar marketingmedewerker en vervolgens marketingmanager.
Ze kreeg daar alle mogelijkheden om haar plannen over events uit te denken, totdat ze alles wel gedaan had en in 2016 haar plafond qua mogelijkheden bereikte.

Het ondernemerschap begon te kriebelen, ze sprak erover met andere ondernemers en dacht er veel over na. Ze wilde er niet meteen induiken, maar wilde eerst een goed bedrijfsplan in elkaar zetten.
Totdat een ondernemer haar vroeg of ze al ingeschreven was bij de KvK. Zij wilde haar inhuren voor een mooi project.
Claudia besloot de sprong te wagen en vanaf dat moment was C-vents Evenementen & Communicatie geboren.

 

C-vents Evenementen & Communicatie

In eerste instantie deed Claudia Alberda de projecten naast haar bestaande baan.
C-vents gaf haar heel veel energie, door haar baan in loondienst had ze echter weinig tijd om te groeien als bedrijf én als ondernemer. Het moment om te gaan kiezen kwam al snel dichterbij.
Ze sprak met haar werkgever over de keus die ze moest gaan maken. Hij vroeg haar om een plan.
Claudia besloot haar ontslagbrief te schrijven met daarbij de offerte van alle plannen die ze voor dat jaar voor haar werkgever op stapel had staan.
Door dit initiatief werd haar werkgever meteen één van haar grootste klanten.

De focus van Claudia Alberda ligt op de zakelijke evenementen, zowel intern als extern. Te denken valt aan brainstormsessies, kennisevents, interne vieringen en marketingevents.

Wat Claudia belangrijk vindt bij het organiseren van een evenement, is dat het een boodschap bevat en een concreet doel heeft. Niet lukraak mensen uitnodigen en een evenement neerzetten zonder dat je weet wat de bezoekers verwachten. Daarbij is het belangrijk te weten wat hun wensen en behoeften zijn, overeenkomend met het doel van het event.
De focus van de events die Claudia organiseert ligt op het vinden en binden van nieuwe klanten.
Het evenement is de ontmoeting. Zorg dat je ze na de ontmoeting iets mee geeft, zodat ze bij je terug komen en contact houden.

 

Ondernemen

Dag en nacht is Claudia bezig met haar bedrijf, de creatieve ideeën blijven opborrelen en soms moet ze echt even een dag de tijd nemen om alle plannen op te schrijven, zodat ze daar later verder mee aan de slag kan.
De energie die het ondernemen haar geeft levert haar een onuitputtelijke bron van inspiratie op, waar ze vol vuur over verteld.
Haar inspiratie haalt ze overal vandaan, ook vaak uit ontmoetingen op netwerkbijeenkomsten.

Al vrij snel na de start van haar onderneming werd ze lid van het Bestuur van ZZP Krimpenerwaard, die een samenwerking hebben met ZZP Capelle.
Voor Claudia een positieve combinatie, omdat haar werkgebied zich uitstrekt van Utrecht tot Rotterdam, Den Haag en alles wat daar tussen ligt.
Zzp-ers hebben vaak een netwerk vol Mkb-ers, de doelgroep van Claudia.

Binnen haar ondernemerschap vindt Claudia openheid en eerlijkheid  heel belangrijk.
Samen met de klant kijkt ze naar de investering en naar het doel wat ze willen bereiken.  Haar handelsmerk hierbij is transparantie en perfectionisme. Ze is niet bang om de achterliggende vraag van een klant te benoemen. Haar ervaring heeft haar geleerd dat die er vaak is. Ze gaat hierin uit van haar eigen kracht.

Ze houdt van het bedenken van een kloppend concept voor de klant. Als het concept klopt, haal je er veel meer uit. Niet alleen de mensen binnenhalen met slimme marketing, het geheel moet kloppen.
Claudia ziet het concept als een grote paraplu waaronder je de onderdelen uit gaat denken. Klopt er een onderdeel niet, heb je een lekke paraplu en dat werkt niet.

Onderscheidend

De aanpak die tegenwoordig veel gebruikt wordt is het ‘zenden’. Overal zenden dat je iets organiseert en dan afwachten wie er komt. Met alleen zenden kom je er echter niet, daar komt niemand op af is de ervaring van Claudia.
Met C-vents wil ze zich richten op de neuromarketing. Dat gaat uit van de vraag; ‘Waarmee prikkel ik de bezoeker of stimuleer ik de verkoop op of na een event?’.

Neuromarketing bestaat al langer. Het gaat uit van het principe dat je brein de keuze voor een bepaald product al lang heeft gemaakt, voordat je het zelf beseft. Je moet weten welke associatie iets wekt en dan kun je de keus beïnvloeden. Het bestaat al veel langer, is ook wetenschappelijk bewezen, maar wordt binnen de eventmarketing nog niet toegepast.
Claudia wil dat wel gaan doen, hiermee wil ze zich onderscheiden. Ze noemt het ‘professioneel manipuleren’.
Ze is ervan overtuigd dat het toegevoegde waarde heeft binnen de marketing.

Op dit moment is C-vents ook bezig met ‘Verrassend kerstfeest’.
Hiermee wil Claudia laten zien wat ze kan betekenen voor bedrijven met C-vents.
Verrassend en inspirerend, dat is wat ze wil uitstralen. Elk bedrijf doet wel iets met Kerst en voor Claudia is dat een mooie manier om met bedrijven om de tafel te komen.
Op social media maakt ze hier reclame voor, maar liever komt ze het persoonlijk uitleggen bij bedrijven.

Online communicatie

Online communicatie is een onderdeel van haar werk, maar het werkt alleen als de dingen die je plaatst ook relevant zijn.
Claudia vindt het leuk om te inspireren en dat is de reden dat ze af en toe ook blogs schrijft.
Je vindt haar op LinkedInFacebook en Twitter.
Online communiceren is veelomvattend als je echt wilt laten zien wat je kan.
Dan werkt voor Claudia de face to face uitleg het beste, ook omdat haar kracht ligt in het enthousiasmeren van mensen door wat ze als persoon uitstraalt.

Toekomst

Over vijf jaar staat Claudia Alberda op haar eigen event met klanten die laten zien wat zij voor hen aan events georganiseerd heeft de afgelopen jaren.

Tips voor ondernemers
  • Zorg dat je je ideale klant in beeld hebt, wie is hij echt?
  • Plaats online berichten als je nieuws hebt, stuur gerichte content.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Hans Koedam,  Eric van der Velden en Victor Toxopeus.

 

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.