Martina den Breejen

Martina den Breejen

Martina den Breejen had op school nog geen idee wat ze zou willen gaan doen. Ze werkte een tijd in een sportstudio en pas op haar 26e kwam ze in aanraking met de zorg. Dat bleek een gouden greep.
Ze ging aan de slag en heeft inmiddels 20 jaar als zorgprofessional bij grote instellingen gewerkt.  Onder andere als wijkverpleegkundige, binnen het management en als indicatiesteller. Werken en ondertussen studeren is voor haar geen probleem.
Als gevolg daarvan kun je gerust stellen dat ze een allround HBO verpleegkundige is.

Als verpleegkundige staat Martina nog steeds graag aan het bed, óók en misschien zelfs juist als ze een leidinggevende functie heeft.
Na zoveel jaren bij diverse instellingen gewerkt te hebben, ging Martina op zoek naar iets nieuws.
Ze is altijd al een ondernemend type geweest en bruist van de energie en ideeën.
Voor haar was het dan ook een logische vervolgstap om als zzp-er de zorg in te gaan.

BlueberryhillCare

Met haar onderneming BlueberryhillCare is Martina den Breejen op verschillende manieren inzetbaar.
Als verpleegkundige, maar ook als indicatiesteller of op managementniveau.
Juist de diversiteit van de functies die ze uitvoert, maken het ondernemen als zzp-er voor haar zo interessant.
Martina is een echte pionier en houdt van uitdaging in haar werk.
De belangrijkste voorwaarde voor haar is dat ze kan staan voor de patiënt. Ze ziet deze als geheel en niet alleen als de kwaal waar de persoon aan lijdt. Ze vindt het belangrijk dichtbij de patiënt te staan met een warme, klantgerichte  benadering.

Op dit moment werkt ze als teamleider in een instelling in Scheveningen. Daarnaast is ze een aantal uur per week werkzaam als regieverpleegkundige in de wijk en ze is inzetbaar als oproep verkoever verpleegkundige.
Juist die diversiteit maakt het werk wat ze doet zo leuk. Uit het werken in de wijk haalt ze een stukje teamgeest, wat ze als zzp-er soms wel mist.
Binnen de managementfuncties moet ze zich telkens op nieuw verdiepen in de bedrijfscultuur, voordat ze iets neer kan gaan zetten. Dat is de reden dat ze graag aan het bed staat, pas dan leer je de afdeling echt kennen.
Martina is een situationele teamleider die kwaliteit wil leveren en haar werk niet wil afraffelen.
Vraagt een bedrijf of ze wil verlengen, dan doet ze dat met liefde voor nog een periode. Ze wil echter niet hospitaliseren, op het moment dat ze dat merkt is het tijd voor de volgende opdracht.

Ondernemen als zzp-er in de zorg

Martina den Breejen is sinds februari dit jaar zzp-er geworden. Volgens haar precies op het juiste moment. Ze was op vakantie en dacht al af en toe na over een eigen onderneming. Via LinkedIn werd ze door iemand benaderd die een opdracht voor haar had en vanaf dat moment werd haar eigen onderneming een feit.

Het ondernemer worden vond ze een spannende stap. Er kwam een hoop op haar af waar ze over na moest gaan denken. Er zitten ook risico’s aan, maar die wegen al vanaf het begin niet meer op tegen het plezier wat ze beleefd aan het werken op deze manier.

Martina geniet volop van haar onderneming, de zorg is haar roeping en de invulling die ze er nu aan kan geven vindt ze fantastisch.
Ze merkt een duidelijk verschil tussen hoe je als zzp-er in een instelling werkt of als iemand in loondienst.
Als zzp-er kom je onbevangen binnen, niet gebonden aan ongeschreven regels die onderdeel van de bedrijfscultuur zijn geworden.
Mensen in loondienst zijn wat voorzichtiger, Martina moet echter meteen aan de slag en knopen doorhakken.
Als zzp-er neemt ze haar werk minder mee naar huis, terwijl ze er juist wel veel afhankelijker van is. Dat vond ze wonderlijk om te ervaren.

Acquisitie en social media

Martina doet veel aan acquisitie. Ze vindt het belangrijk haar bestaande contacten warm te houden en zoekt ze met  enige regelmaat op.
Ze weet niet altijd hoe lang een opdracht gaat duren en of haar opdrachtgevers een verlenging willen, dus het enige wat ze dan kan doen aan acquisitie is haar bestaande contacten warm houden.

Op LinkedIn zorgt ze dat ze zichtbaar is door veel artikelen te bestuderen en daarop te reageren.
Op dit moment is ze bezig een website op te bouwen en op Facebook wil ze een bedrijfspagina maken, zodat ze online goed vindbaar is. Ze wordt nu al heel veel gevraagd voor opdrachten, maar voor de toekomst weet je niet hoe het loopt. De online zichtbaarheid blijft dan heel belangrijk.

Martina vindt dat je jezelf eerst goed moet profileren om dat vervolgens ook daadwerkelijk waar te maken.
Zelf heeft ze goede papieren en daar is ze vandaag de dag nog steeds heel blij mee.
De tijdsinvestering die ze vroeger in opleidingen heeft gestoken, leveren nu hun rendement op.

Toekomst

In de toekomst zou Martina den Breejen graag een particuliere instelling op willen zetten.
Dat kan zijn voor ouderen, maar ook voor jeugd, want ook daar is veel vraag naar.
Met een aantal zzp-ers zoiets opzetten zou ze fantastisch vinden. Zelf weet ze veel over welke wegen je dan moet bewandelen.
Het zou een klantgerichte instelling zijn waar mensen zich daadwerkelijk thuis voelen, want dat is de toekomst.

Tips voor ondernemers

Martina zou het iedereen aanraden voor zichzelf te beginnen. Ze merkt dat ze door deze stap veel gerichter aan het werk kan met dat wat ze daadwerkelijk leuk vindt. Ze gaat elke dag fluitend aan het werk.

Zoek bij het starten van je onderneming iemand op die met je mee kan denken. Er komt veel op je af in het begin en dan is het fijn als een wat meer ervaren ondernemer hierover met je wil sparren.

Martina vindt het ook belangrijk dat je als zzp-er goed verzekerd bent,  je jezelf niet rijk moet rekenen en vooral blijft geloven in wat je doet. Je bouwt als ondernemer tenslotte op jezelf.
Besteed je bepaalde zaken uit, blijf dan mee kijken en denken, zodat je precies weet wat er gebeurt.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Hans Koedam,  Eric van der Velden en Victor Toxopeus.

 

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.