Desi Timar begon zijn carrière bij KPN.
Als monteur kwam hij bij de mensen thuis en hij merkte dat de klant vaak niet de juiste aandacht had gekregen.
In de hoedanigheid van monteur kreeg Desi dan alle ellende van de klant over zich heen. Terwijl hij het juist belangrijk vond de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. Om de klant te helpen probeerde hij de problemen vervolgens toch zo goed mogelijk op te lossen.
KPN kreeg te kampen met de ene reorganisatie na de andere en Desi had niet het idee nog ver te kunnen groeien op zijn vakgebied.
Uiteindelijk besloot hij voor zichzelf te beginnen, niet omdat dat altijd een droom was geweest. Maar wel om dat aan te kunnen bieden wat hij belangrijk vindt.
En dat is met name maatwerk en een juiste prijs/kwaliteit verhouding.
Desatel zorgt voor totale ontzorging op het gebied van telecom en ICT.
Zo nodig regelen ze ook inbraakbeveiliging voor uw bedrijf.
Desi Timar levert ondertussen al aan het MKB aan ongeveer 500 klanten. Hij regelt met zijn bedrijf de telefonie door middel van hardware, eventueel bekabeling, wifi met roaming ondersteuning.
Door de crisis hebben veel bedrijven een tijd lang niet geïnvesteerd in nieuwe apparatuur op het gebied van telefonie. Desi deed in tijden van crisis wel het onderhoud, en leverde waar nodig was apparatuur. Om die reden is een hoop apparatuur bij bedrijven verouderd. Doordat er niet geïnvesteerd werd, werd er geen voorraad aangelegd en kunnen bedrijven hun verouderde apparatuur niet vervangen. Ze moeten aan een nieuw systeem beginnen.
Desi is met Desatel in de cloudtelefonie gedoken. Bedrijven die gaan vernieuwen kloppen bij hem aan voor het aanleggen van cloudtelefonie.
Zelf coördineert hij de zaken zowel buiten als binnen op kantoor. Wel brengt hij zelf altijd het eerste bezoek aan de klant om te kijken wat de wensen van de klant zijn. Met enige regelmaat draait hij ook storingsdiensten, het vak waar hij ooit in begon en wat hij nog steeds leuk vindt.
Desi heeft nooit spijt gehad van zijn stap om ondernemer te worden.
Het tevreden stellen van de klant geeft hem de drive om door te gaan.
Kwaliteit en service zijn zijn speerpunten binnen het bedrijf. Dát is het allerbelangrijkste, dat je goed luistert naar de wens van de klant en die vervult.
De klant bepaalt uiteindelijk welke richting je opgaat. Je kunt een hele planning maken, maar als er een klant belt met een vraag, dan doe je dat eerst. Dat dynamische vindt Desi de leukste uitdaging aan zijn werk.
Zijn klanten komen vanuit een groot gebied. Van Amsterdam tot Breda en steden die daartussen liggen.
Veelal komen ze bij Desatel terecht door mond-tot-mond reclame, hij adverteert en stuurt regelmatig mailings rond.
Hij heeft op dit moment 7 freelancers voor hem werken en daar kan hij het hele gebied goed mee bedienen.
Tijdens netwerkbijeenkomsten vindt hij het belangrijk de cloudtelefonie te promoten. Twee keer per maand bezoekt hij een businessclub in de regio en af en toe gaat hij naar een Open Coffee.
Social media proberen ze met Desatel bij te houden, maar door tijdgebrek lukt dat niet altijd. Meestal hebben ze een stagiaire in dienst die dat stuk oppakt. Desi vindt het mooi om stagiaires op te mogen leiden. Hij heeft regelmatig stagiaires in sales, ICT en op administratief gebied.
Desi Timar groeit gestaag door met zijn bedrijf, meer mag, maar hij wil zich wel op het MKB blijven richten.
Door de crisis hebben ze een tijd stil gelegen en ervaren ze juist nu een piek in groei, omdat bedrijven iets moeten met hun verouderde telefonie.
Juist vanwege deze pieken kiest Desi ervoor om ook met freelancers te werken.
Het zou wel prettig zijn als hij een engineer kan aannemen om op kantoor te ondersteunen, die zijn op dit moment schaars binnen zijn branche.
Voor de toekomst vindt Desi het belangrijk dat hij dezelfde kwaliteit en hetzelfde maatwerk kan blijven leveren als altijd. Service staat hoog in het vaandel, hij werkt met korte lijnen en is altijd bereikbaar.
Bij te grote groei zou hij deze kernwaarden moeilijker waar kunnen maken en dat is voor hem geen optie.
Luister ten allen tijde goed naar wat je klant wenst en lever dat aan de klant.
Verkoop alleen wat je ook daadwerkelijk kan bieden en wat goed aansluit met wat de klant vraagt.
Deze tekst is mede mogelijk gemaakt door Typisch Winnifred