Daphne van Hove werkte na haar studie Communicatiewetenschappen als senior communicatieadviseur bij verschillende bedrijven. Ze begon tien jaar geleden voor zichzelf en kreeg een welzijnsorganisatie als eerste klant. Die wilde haar in loondienst nemen en dat heeft ze na lang wikken en wegen gedaan, omdat de baan haar erg goed beviel. Na vier jaar ging de gemeente aanbestedingen doen en haar organisatie kreeg de aanbesteding niet. Het gevolg was dat de organisatie ophield te bestaan en alle medewerkers op straat stonden. Wederom begon ze voor zichzelf. Ze zette zichzelf breed in de markt met meerdere van haar kern kwaliteiten, maar kwam tot de ontdekking dat je jezelf als generalist moeilijker profileert voor bedrijven. Als je zoveel unique selling points claimt, weten klanten niet goed waarvoor ze je kunnen inzetten.
Ze besloot zich te specialiseren in online communicatie, omdat ze toen al het idee had dat daar toekomst in zat. In het begin was het heel veel zaaien en netwerken, omdat ze nog geen portfolio bezat. Inmiddels heeft ze het na twee en een half jaar zo druk dat ze er iemand bij aan zou kunnen nemen om alle klanten te bedienen.
DaphneCommunicatie is een online communicatiebureau dat een breed online pakket voor de klant kan verzorgen. DaphneCommunicatie levert online zichtbaarheid voor de klant. Het bouwen van een premium website, het vullen van de content, SEO webteksten, LinkedIn profielen, Facebook profielen, nieuwsbrieven, het bepalen van de social media strategie en het uit handen nemen van social media posts.
Dit is een groeiende markt, steeds meer bedrijven leren dat ze online bewust aanwezig moeten zijn om gezien te worden.
Daphne is zelf het prototype voor haar klanten. DaphneCommunicatie is online zichtbaar en online vindbaar. Zoek bijvoorbeeld op ‘LinkedIn profiel laten maken’ en DaphneCommunicatie staat bovenaan in Google. Zo krijgt zij veel klanten. Ook op LinkedIn wordt ze makkelijk gevonden als je op SEO zoekt. Die hoge noteringen bereikt Daphne door op zowel de website als social media optimale SEO toe te passen, zowel technisch als in de content en teksten.
Door haar persoonlijke benadering komt ze er achter wat de klant precies wil. Samen met de klant bekijkt ze de doelstelling en stellen ze een strategie op. Ze verdiept zich vervolgens in de branche, het bedrijf, de doelgroep(en) en doet een keyword onderzoek om de teksten zo klantgericht en geoptimaliseerd mogelijk te schrijven. DaphneCommunicatie staat voor kwaliteit. Haar doelgroep is het MKB. Haar klanten zijn ondernemers die zich bewust zijn dat een website meer is dan een visitekaartje. Een website moet zichtbaar en vindbaar zijn en conversie, resultaat, opleveren. Haar klanten zien in dat online zichtbaar zijn noodzakelijk is om concurrerend te zijn of de concurrentie voor te blijven.
Daphne hoeft niet veel aan koude acquisitie te doen. Haar klanten komen via LinkedIn of haar eigen website. Ook via tevreden klanten krijgt ze nieuwe opdrachten.
Daphne denkt dat ze zich onderscheidt van concurrenten door haar persoonlijke benadering die door de klant erg op prijs wordt gesteld.
Ze werkt met korte lijnen en de klant voelt dat ze voor hem gaat. Daphne denkt mee met de klant hoe hij zichzelf online zichtbaar kan maken en levert een premium website die van A tot Z compleet is. Ze is geen websiteleverancier, maar denkt strategisch mee met iedere klant hoe hij zijn doelstellingen kan bereiken.
Daphne van Hove onderneemt volgens het ‘nieuwe werken’.
Samen met een team van zzp-ers, met ieder zijn eigen specialisatie, geeft ze de website van de klant vorm.
Daphne is de spin in het web en coördineert alle taken, dit levert haar tijd op om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen rondom SEO en tekstschrijven. Onderling contact verloopt via online kanalen, je hoeft elkaar niet te ontmoeten om iets moois neer te zetten voor de klant.
Daphne is een ondernemer die haar werk met passie doet. Hierdoor voelt het voor haar niet als werk. Haar hele ziel en zaligheid stopt ze in haar opdrachten. Ze gaat voor elke klant. De tevredenheid van de klanten en resultaat voor hun behalen geeft haar een kick, daar doe je het voor.
Haar doel is heel veel plezier hebben in het werk wat ze doet. Ze moet er bevrediging uit kunnen blijven halen en ze wil graag dat er over haar werk gesproken wordt. Ze wil een goede naam opbouwen en behouden door het leveren van kwaliteit naast een leuk inkomen verdienen.
De gouden tip voor elke ondernemer vindt Daphne dat je goed moet luisteren naar je klant.
‘Het gaat niet om de sloffen die je verkoopt, maar om de warme voeten die het oplevert’, aldus Daphne.
Je hoort met de klant mee te denken: ‘What is in it for him’! Het gaat niet om jou, maar om wat je met jouw product of dienst kan bereiken voor je klant.
Daarnaast wil Daphne iedere ondernemer meegeven dat je ervoor moet zorgen te investeren in je online zichtbaarheid als je nu en in de toekomst resultaat wilt blijven behalen.
Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Typisch Winnifred