Timco Schilderwerken

Tim van Heusden

Tim van Heusden is een enthousiaste vakman binnen het schildersvak.
Zijn vader en ooms hebben allen een eigen onderneming en voor Tim was het altijd al duidelijk dat hij dat ook wilde.
De kneepjes van het schildersvak heeft hij zich eigen gemaakt door bij verschillende bedrijven in loondienst te werken.
Hierdoor heeft hij veel kennis van het vak en kent hij foefjes om het schilderwerk mooi en strak te krijgen, soms strakker dan andere schilders. Tim vindt zichzelf niet de beste-, maar wel een van de betere schildersvakmannen.
Er zijn weinig schilders die het echte vakmanschap nog beheersen, Tim wil dit wel blijven beheersen. Hij let op de details, die moeten goed zijn. Ook de kwaliteit van zijn materialen vindt hij hierbij heel belangrijk.

Timco Schilderwerken

Timco Schilderwerken bestaat inmiddels 5 jaar.
In een lastige tijd bedacht Tim van Heusden dat het tijd was voor zichzelf te beginnen. Dat deed hij op de bonnefooi, hij nam ontslag en had drie weken de tijd om een auto en klanten te regelen.
Via email benaderde hij bedrijven om aan klanten te komen. Het eerste jaar was dat hard werken, maar nu komen de klanten vanzelf. Tim heeft veel eigen klanten, maar doet ook opdrachten voor klanten via andere schildersbedrijven.
Waar hij in het begin het werk in uren aan nam, heeft hij geleerd dat nu in klussen aan te nemen, dat werkt prettiger. Met Timco schildert Tim voor particulieren, bedrijven, Gemeenten, bouwbedrijven en zo voorts.
Het mooie aan zijn werk vindt Tim dat je op zeer uiteenlopende plaatsen mag werken. De ene dag sta je een gemaal te schilderen, de andere dag boven op een flatgebouw. Of je klimt in een telefoonmast en vervolgens een huis in de bossen om daarna voor een klus naar Kroatië te vertrekken. De diversiteit maakt het mooi.

Adverteren en netwerken

Tim van Heusden denkt dat zzp-ers de toekomst hebben. Bedrijven huren steeds vaker uitzendkrachten in, zodat ze geen contracten hoeven aan te gaan met werknemers. Tim zag voor zichzelf geen toekomst als uitzendkracht. Als zzp-er heb je zelf de regie over je opdrachten.
Tijdens opdrachten die hij doet, komt hij altijd weer nieuwe mensen tegen die zijn naam onthouden of het telefoonnummer van Tim overschrijven van zijn bus. Ook de groothandel waar hij zijn materialen afneemt, levert hem wel eens klanten aan. De kwaliteit van zijn werk is zijn visitekaartje  en waar werk is, daar gaat hij naar toe.
Adverteren doet Tim af en toe in het Voetbaljournaal, een blad voor alle voetbalverenigingen. Zijn beste reclame is de mond-op mond reclame. Het adverteren op Facebook heeft hij wel gedaan, maar dat levert nauwelijks tot geen extra klanten op.
Netwerken vindt Tim ook een nuttige manier om klanten te werven, maar op dit moment heeft hij voldoende aan zijn eigen netwerk binnen de schildersbranche.  Voor de toekomst sluit hij netwerkbijeenkomsten niet uit als een manier om je klantenkring te vergroten.

Toekomst

Als ondernemer ben je altijd bezig met hoe je je inkomsten kunt vergroten.
Tim doet naast het schilderwerk ook kitwerk in bijvoorbeeld badkamers, maar is ook handig met steigerhout.
Zijn tuin staat vol met zelf gebouwd steigerhouten meubilair en ook hiermee levert hij dezelfde kwaliteit als met zijn schilderwerk. Tim gaat niet voor minder. Wat je doet, moet je goed doen.
Mocht het werk zich zo uitbreiden dat het in zijn eentje niet meer te behappen is, dan denkt Tim erover  om met uitzendkrachten of zzp-ers samen te gaan werken. En ergens in zijn gedachten sluimert ook nog steeds de droom van een groot, eigen schildersbedrijf met een aantal man personeel.

Tip voor ondernemers

Gewoon doen, niet twijfelen is het devies van Tim.
Als hij van te voren had geweten hoe leuk het werken als zelfstandig ondernemer is, dan had hij het al veel eerder gedaan.
Als zzp-er heb je niet altijd vaste tijden, maar je moet wel blijven zorgen dat het in je schema past. De balans tussen werk en privé moet blijven kloppen en zorg dat je het voor jezelf niet te zwaar maakt.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door https://typischwinnifred.nl/

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.