Robin Herrewijnen

Robin Herrewijnen

Robin Herrewijnen krijgt met én als Robin Hoop vrijwel iedereen in beweging.
De enthousiaste ondernemer studeerde HRM en werkte met veel plezier bij de Gemeente Rotterdam.
Totdat ze op een festival in aanraking kwam met het hoepelen.
Ze was er niet meer weg te slaan en ging op zoek naar hoepel les in de regio.

Haar lerares leerde haar het hoepelen. Robin wilde echter meer, zij wilde de trucjes die ze voorbij zag komen op You Tube.
Aan de hand van die filmpjes leerde zichzelf een echte hoepel pro te worden. Af en toe nam ze al een les over van haar eigen lerares, totdat ze besloot het voor zichzelf te gaan doen.

Onder haar vriendinnen bevonden zich een aantal bloggers. Toen die eenmaal haar hoepel enthousiasme begonnen te delen, ging het heel snel.
Al snel vond Robin in één van de influencers een fijne compagnon waarmee ze samen een echte webshop begon. Kort daarna had ze geen tijd meer om naar haar werk bij de gemeente te gaan.
Ze gaf lessen, gaf workshops hoopdance onder andere tijdens festivals en op vakantieparken en had inmiddels een eigen webshop.
De webshop was mede dankzij één van haar influencer compagnons meteen een groot succes.
Haar compagnon had veel verstand van marketing, Robin van hoepelen en samen gingen ze ervoor.

Elke zondagavond vulden ze de webshop bij, maar vaak was hij dezelfde avond alweer uitverkocht. Alles moest ze van nul af aanleren, ze had werkervaring in de arbeidsbemiddeling en geen idee van verzenden, ververpakkingsmaterialen en alles wat er nog meer bij kwam kijken.
Ontzettend leerzaam en door de steile leercurve tegelijkertijd heftig om te ervaren.

Robin Hoop

Robin Herrewijnen had met haar onderneming Robin Hoop een vliegende start.
Door samenwerkingen met Womens Health, evenementen van MTV, en verschillende festivals kreeg ze steeds meer bekendheid met haar hoopdance.
Hoepelen is geen trend, maar iets wat altijd zal blijven.

Mensen slaan aan op het feit dat het laagdrempelig is, het is een eenmalige aanschaf van de hoepel waarna je er heel lang mee vooruit kunt.
Je kunt het overal doen, je wordt er slanker van en verstevigt er je spieren mee.
Buiten dat vindt Robin het allerbelangrijkste dat je er vrolijk van wordt. Niemand komt met een chagrijnig gezicht naar buiten na een hoepelsessie. Zelfs als je niet lekker in je vel zit, knapt je stemming op van hoepelen.

Tijdens de lessen die ze geeft, vindt Robin het heel belangrijk oprechte aandacht te hebben voor iedereen.
Ze krijgt, zonder uitzondering, iedereen aan het hoepelen.
Ieder mens vindt het leuk om iets nieuws te leren, ook tijdens hoepelen.
Robin viert met hen kleine succesmomentjes als ze weer een trucje hebben aangeleerd, zodat het altijd weer een feestje is.

Door corona moesten de lessen helaas stoppen. Haar webshop daarentegen loopt als nooit tevoren. De hoepels die zij verkoopt via haar webshop, heeft ze zelf helemaal naar haar eigen wensen gemaakt. Het buizenmateriaal haalt ze bij een groothandel. Met speciale koppelstukjes die uit het buitenland komen zet ze de hoepels eigenhandig in elkaar om ze daarna af te tapen met kleurige prints. Ze zijn ook nog eens op te vouwen, waardoor je ze gemakkelijk aan je rugzak kunt hangen en mee kunt nemen waar je ook gaat. Via Facebook en Instagram kun je het hoepelen alsnog aanleren van Robin Hoop, ook al staat ze tijdelijk niet fysiek voor de groep.  

Ondernemen

Robin Herrewijnen ziet de afgelopen jaren als een transitiefase waarin ze transformeerde van hoepelmeisje naar ondernemer.
Het ondernemen is voor Robin een feestje en tegelijkertijd een uitdaging. Ze doet het liefst alles zelf en ook nog eens heel veel. Inmiddels heeft ze ervaren dat dat niet altijd lukt.

Door corona moest ze haar lessen stop zetten en merkte ze dat ze ruimte kreeg om al haar andere plannen voor Robin Hoop uit te werken.
Ineens had ze tijd om aan haar bedrijf te werken.
Normaal gesproken reed ze het hele land door voor de festivals of was ze hoepels aan het klaarmaken voor verzending.
De tijd die ze nu over heeft, gebruikt ze onder andere om alle processen te optimaliseren. Dat was ook nodig, want doordat iedereen thuis wilde gaan hoepelen, steeg haar verkoop met 400%.

In het ondernemersgebouw De Kroon, waar ze haar kantoor en werkplaats heeft, zit een sociale werkplaats die het meten, knippen en in elkaar zetten van de hoepels van haar heeft overgenomen.
Het tapen en doet ze zelf, vaak met behulp van een aantal zzp-ers.
Ondertussen is ze bezig online programma’s te ontwikkelen, want ook dat stond al jaren op haar verlanglijstje.

Deze corona periode is heel dubbel. Ze mist het geven van de lessen, de energie van de grote groepen mensen. Tegelijkertijd heeft ze heel veel zin om aan haar bedrijf te bouwen.
Het overbrengen van haar enthousiasme en lesgeven is leuk, maar er zijn nog veel meer kansen waar ze nu in deze tijd mee aan de slag kan.

Als ondernemer sta je altijd aan en dan is afschakelen heel lastig.
Robin kijkt nu goed naar hoe ze haar werkprocessen zo efficiënt mogelijk kan laten werken.
Uiteindelijk zal ze daardoor meer werk aan kunnen en zichzelf niet extra belasten.

Voorheen was ze vooral reactief aan het werk, doordat ze altijd onderweg was en geen tijd maakte om te evalueren. Inmiddels maakt ze duurzamere keuzes. Ondernemen is vooral een reis in persoonlijke ontwikkeling. Je wordt steeds beter in wat je doet en leert wat wel en niet goed werkt. Na acht jaar weet Robin dat ze nu de zaken onder controle heeft.  

 

Zichtbaarheid

Robin Herrewijnen maakt gebruik van social media marketing voor haar zichtbaarheid. Dit heeft ze zichzelf allemaal aan moeten leren, ze had totaal geen verstand van het hele online gebeuren.
Haar social advertising heeft ze uitbesteed, maar de posts maakt ze vooralsnog zelf.

Op Facebook en Instagram is ze zichtbaar met posts en betaalde advertenties.
Daarnaast hebben alle festivals bijgedragen aan haar zichtbaarheid, evenals de lessen die ze op vakantieparken geeft tijdens bijvoorbeeld de Tinakampen voor jonge meiden.

Haar eerste online programma trok meteen al 102 dames die mee doen zonder dat ze daar al te veel voor adverteerde. De marketing voor Robin Hoop heeft ze goed op orde en daar is ze trots op.  

Toekomst

Robin Herrewijnen heeft veel plannen voor de toekomst, ze is nog lang niet klaar met Robin Hoop. Er komen meerdere online programma’s die ze aan het ontwikkelen is. Ze wil veel breder gaan delen, niet alleen haar hoepel ervaringen, maar ook haar ondernemersleven.

Robin houdt er rekening mee dat het nog heel lang duurt voordat alles weer normaal doorgang kan vinden.
Tot die tijd blijft ze de webshop verder ontwikkelen en ze wil aan de slag met verschillende projecten.

Het hoepelen is niet alleen maar hoepelen. Hoelahoeps zorgen tevens voor plezier in bewegen en het krijgen van zelfvertrouwen. Hoepelen is een middel om beter in je vel te komen zitten en dat werkt zowel fysiek als mentaal.
Daar gaat Robin zich nu meer op richten, om mensen dat vertrouwen in zichzelf te laten (terug) krijgen, wat zeker in deze onzekere tijden niet onbelangrijk is.

Tip voor ondernemers

Onderneem vanuit jouw kernwaarden. Vanuit wie jij bent en wat jij kunt. Kijk niet hoe anderen het doen, vertrouw op jezelf en jouw visie. Denk groot en in overvloed. Er is genoeg voor iedereen.
Maak genoeg tijd om áán je bedrijf te werken in plaats van alleen maar in je bedrijf te werken.
Je hoeft niet alles zelf te doen. Schakel specialisten in die jou verder kunnen helpen.
Omring jezelf met mensen met andere kwaliteiten dan die jij zelf bezit. Investeer in jezelf, ontwikkel jezelf. Lees boeken, bekijk filmpjes, lees artikelen, volg inspirerende mensen en volg trainingen.  



Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Sammy RamekersKim Sue Palm en Robin Westerveld.

Check ook onze te gekke website www.loonstrokie.nl en doe mee aan de win acties op https://www.instagram.com/loonstrokie/

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.