Lisette van den Oord

Lisette van den Oord

De van oorsprong Rotterdamse Lisette van den Oord, twijfelde tijdens de opleiding tot schoonheidsspecialiste nog of dit wel echt iets voor haar was.
Totdat ze stage mocht gaan lopen. Op haar stage adres leerde ze veel over huidverbetering. Ze zag wat de behandelingen met de huid, maar vooral ook met het zelfvertrouwen van de mens kunnen doen.
Vanaf dat moment wist ze dat dit echt is wat ze wil. Wat Lisette betreft dekt de term schoonheidsspecialiste de lading dan ook niet. Ze noemt zichzelf liever allround huidspecialist.

Haar carrière begon in 2009 als schoonheidsspecialiste. Lisette besloot in 2013 deels vanuit huis te gaan werken, omdat één van haar twee parttimer werkgevers failliet ging.
Ze begon in eerste instantie met nagels en wimper extensions.
Toen een bedrijfsruimte in Schoonhoven op haar pad kwam, startte ze met gezichtsbehandelingen.
In januari 2017 kon ze haar ruimte uitbreiden.
Lisette was blij met de manier waarop de opbouw van haar bedrijf was gelopen en was nu klaar voor het ondernemerschap, ze ging fulltime aan de slag binnen haar eigen salon.

Salon Exclusief

Salon Exclusief is een sfeervol ingerichte salon waar je meteen tot rust komt. Je merkt meteen dat je als klant centraal staat.
Lisette van den Oord heeft de salon eigenhandig ingedeeld met aparte ruimtes waar je terecht kunt voor je nagels, huidverbetering, gezichtsbehandeling, visagie en meer.
Ze start altijd met een intake en legt duidelijk uit wat ze kan bieden. Veel klanten komen voor een quick fix, waarbij Lisette dan helder is dat dat alleen tijdelijk je huid verbeterd. Wil je echt goed met je huid aan de slag, dan hoort daar ook een stuk voeding en leefstijl bij.

Dat is ook meteen waar Salon Exclusief zich mee onderscheidt. Je krijgt bij Lisette, als je dat als klant wil, een combinatie van huidverbetering, voedingsadvies en leefstijl advies.
Resultaat zien kan dan langer duren, maar het resultaat is dan ook blijvend.
Ze heeft haar eigen leverancier van voedingssupplementen, om een zo optimaal mogelijk resultaat te kunnen bieden.
Als klant krijg je bij de salon de keuze uit een kortdurende behandeling of het totale plaatje.
Schoonheid komt immers voor 70% van binnenuit. Er is zoveel meer dan alleen een crème en Lisette vindt het belangrijk de klant daar goed over te informeren.
Ze volgt de ontwikkelingen op de voet, zowel op het gebied van schoonheidsproducten als van voeding.
Want in beide werelden veranderen de ingrediënten én de overtuigingen continu.

Ondernemen

Lisette van den Oord heeft als missie iedere huid in haar kracht te zetten.
Ze weet zelf hoe het is om je onzeker te voelen over je huid en ze vindt het prachtig als ze mensen kan laten zien dat ze weer mogen stralen.
Haar meeste klanten komen dan ook via mond-tot-mond reclame en dat vindt ze de absolute kers op de taart.
De doelgroep van Lisette ligt tussen de 30 en de 60 jaar en tot haar vreugde bevinden zich daar ook steeds meer mannen tussen.
Inmiddels komen er zelfs klanten vanuit Tiel en Breda naar Schoonhoven voor de behandeling van Lisette.

Salon Exclusief heeft haar eigen Facebookpagina en een Instagram account.
Social media werkt heel goed voor haar vak vindt Lisette. Het kost wel veel tijd, maar herhaling en zichtbaarheid werkt het beste als reclame.

Lisette vindt het mooi om als ondernemer steeds meer te groeien. Voor haar is ondernemen vooral jezelf ontdekken. Je komt jezelf ook regelmatig tegen, maar daarnaast leer je zo ontzettend veel van het ondernemerschap.
Af en toe gaat ze naar netwerkbijeenkomsten in de regio Krimpenerwaard tot en met Rotterdam. Niet zozeer om klanten te halen, maar juist om te leren van andere ondernemers.
Iedereen maakt dezelfde situaties mee, maar iedereen heeft een andere visie en dat vindt Lisette heel leerzaam.
Investeren in jezelf en je bedrijf is enorm belangrijk. Lisette vindt het vooral belangrijk geen tunnelvisie te krijgen door alleen maar bezig te zijn met behandelingen. Buiten haar salon is ook een wereld waar je veel van kunt leren.

Tips voor ondernemers

Blijf vooral bij jezelf en bedenk je eigen visie/ missie. Pas dan kun je duidelijke doelstellingen maken.
Investeer veel in jezelf, zodat je blijft ontwikkelen en je je steeds beter kunt onderscheiden.
Door jouw eigen ontwikkeling zien je klanten je enthousiasme voor het vak.
Wat daarbij meespeelt is dat dingen die tien jaar geleden werkten, nu helemaal niet meer hoeven te werken.
Wees dan ook flexibel en beweeg mee met de ontwikkelingen.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Hans Koedam,  Eric van der Velden en Victor Toxopeus.

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.