Anuschka Fung Loy

Anuschka Fung Loy

Anuschka Fung Loy begon na een carriere binnen diverse kantoorbanen, in 2011 enthousiast voor zichzelf.
Ze is een echte doorzetter en organiseren was helemaal haar ding. Dat had ze in diverse functies al gedaan en ze zag het helemaal zitten dit als ondernemer aan te pakken.

Midden in de crisis begon ze met haar droom, omdat ze binnen haar functies in loondienst juist het nadenken over de doelstelling van het organiseren van evenementen miste.
Helaas was het organiseren van evenementen het eerste waar bedrijven in die periode op gingen bezuinigen. Anuschka ging zich vervolgens meer richten op particulieren, maar merkte dat dat haar veel energie en tijd kostte en relatief weinig opbrengst.

Tot haar spijt moest ze noodgedwongen weer in loondienst gaan werken.
Ondertussen deed ze de Miemopleiding binnen de evenementenbranche en leerde dat er tegenwoordig veel meer inhoud zit binnen het vak. Dat was ten tijde van haar evenementenopleiding aan het Schoevers wel anders.
Dit verschil enthousiasmeerde haar enorm en begin dit jaar besloot ze wederom voor zichzelf te beginnen. Van haar eerste ervaring als ondernemer heeft ze ontzettend veel geleerd en met @Noes volgt ze inmiddels echt haar passie. Ze leeft nu haar droom en denkt vol energie en enthousiasme na over alle mogelijkheden die ze nog voor zich ziet voor haar onderneming.

@Noes

@Noes is hét evenementenbureau dat evenementen inzet als communicatiemiddel. Wat wil je eruit halen en wie wil je met je evenement bereiken?
Anuschka Fung Loy onderscheidt zich met haar onderneming doordat ze op een andere manier naar het evenement kijkt en doordat ze een team van freelancers om zich heen heeft met ervaring binnen verschillende branches.

Ze gebruikt hen om te sparren en te brainstormen, maar zij zijn tevens inzetbaar als Anuschka zelf druk is met verschillende evenementen.
Anuschka is niet het type om nee te verkopen en wil om die reden breed inzetbaar zijn met haar team. Ze weet wat ze waard is en doet altijd wat ze belooft. Als ze niet achter een concept kan staan, voert ze het ook niet uit.
Doordat ze geen vaste personeelskosten heeft is ze ook nog eens flexibel in prijs voor de klant.

De missie van @Noes is een duurzame partner te zijn voor organisaties die echt wat uit hun evenement willen halen. @Noes wil bedrijven laten nadenken voor welke doelgroep ze iets op gaan zetten en wat de boodschap is die ze mee willen geven.
Anuschka wordt ontzettend blij als ze zo’n concept  voor een bedrijf mag ontwikkelen, omdat dat blijvende waarde heeft. De mensen onthouden de beleving van het evenement en dat is wat ze belangrijk vindt.
Voor een bedrijf betekent dit dat ze hun eigen ambassadeurs creëren door hun personeel of relaties zo’n beleving te gunnen. Hierdoor groeit de waarde van je organisatie.

Ondernemen en netwerken

Ondernemen als éénpitter blijft lastig, vindt Anuschka. Een goed netwerk is daarom enorm belangrijk.
Zeker als je in de Randstad opereert, waar de evenementenbureau’s als paddenstoelen uit de grond opkomen.

Ze is echter overtuigd van haar succes en merkt dat het nu begint te lopen sinds de start begin dit jaar. Haar belangrijkste drijfveer om te gaan ondernemen was dat ze op haar eigen manier met haar eigen ideeën een mooie belevenis voor mensen wil realiseren. Als ondernemer blijf je jezelf ontwikkelen en nieuwe dingen creëren. Als je iets wilt bereiken, zul je het zelf moeten aanpakken.

In deze branche is netwerken van onschatbare waarde. Anuschka gaat veel netwerkbijeenkomsten af. Daarnaast benadert ze bedrijven face to face door gewoon eens langs te gaan. De contacten die ze opdoet, wil ze ook onderhouden. Niet om meteen zaken mee te doen, maar puur voor het verbinden. Je weet nooit wanneer iemand iets voor jou kan betekenen of andersom. Het is een belangrijke investering die je een hoop kan opleveren.
Laat jezelf overal zien en vertel wat je doet is de instelling van Anuschka.

@Noes is gevestigd in Braingate Rotterdam, precies op de rand tussen Capelle aan den IJssel en Rotterdam.
Anuschka netwerkt dan ook in beide plaatsen alsmede in de regio Den Haag waar ze vanuit haar baan in loondienst al een netwerk had opgebouwd.

Social Media

LinkedIn vindt Anuschka Fung Loy een belangrijk zakelijk medium om met elkaar te verbinden.
Daarnaast gebruikt ze Facebook en Instagram.
Het vergoten van je zichtbaarheid is daarbij het doel. Het plaatsen van foto’s van georganiseerde evenementen zorgt ervoor dat mensen de beleving zichtbaar krijgen. De content die ze plaatst kiest ze zorgvuldig bij haar doelgroep.
Je website is ook een belangrijk medium voor je zichtbaarheid, is Anuschka’s mening. Het hoeft niet ingewikkeld, maar moet wel passen bij wat je doet en wie je bent.

 

Toekomst

@Noes wil met haar freelancers werken voor vaste opdrachtgevers die in hen geloven.
Anuschka Fung Loy wil zich blijven richten op evenementen en conceptontwikkeling. Voor haar is het belangrijk dat ze haar passie uit kan voeren en ondertussen mensen kan helpen door ze met elkaar te verbinden.
Voor haar administratie en social media wil ze mettertijd wat personeel aantrekken, omdat ze inmiddels geleerd heeft dat ze niet altijd alles zelf zal kunnen blijven doen.

Tips voor ondernemers

Ondernemen blijft ten allen tijde een leerproces. Blijf daarom in jezelf geloven en ga niet bij de pakken neerzitten als het even wat minder goed loopt.
Volg je passie, je leeft maar één keer.
Weet vooral goed welke kant je op wilt en wat je verhaal is.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Victor Toxopeus,  Jermaine Moerli en Anne Willeboordse.

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.