Antoin van Delst

Antoin van Delst

De flamboyante Antoin van Delst droomde als kind al van een eigen winkel. Een groot deel van zijn familie bestaat uit ondernemers dus dat idee had hij van niemand vreemd. Hij werkte jarenlang als manager op de b2b custom made kerstpakketten afdeling van de Bijenkorf, in die tijd marktleider binnen de branche. Zeer tot zijn eigen tevredenheid en tevredenheid van de klanten.

Toen er een andere bedrijfsleider kwam, gingen er nogal wat dingen veranderen waardoor het voor Antoin niet goed voelde daar te blijven. Hij probeerde het eerst bij een ander bedrijf, maar mistte de stijl en allure die de Bijenkorf wél bezat.
Dat was voor hem het moment om voor zichzelf te beginnen. Hij sprak erover met een kennis en die besloot ter plekke zijn compagnon te willen worden. De volgende dag schreven ze zich in bij de KvK.

Brainstormend over een naam kwamen ze uit op Floris, aangezien hij op dat moment in de Graaf Florisstraat woonde. Ze legden het voor aan vele vrienden en kennissen en iedereen omarmde unaniem de naam Florisgifts. Het straalde betrouwbaarheid, maar ook een zekere decadentie uit.
Antoin begon in eerste instantie vanuit huis, maar merkte na twee weken al een showroom annex kantoor nodig te hebben.
Sinds dat moment is hij gevestigd in de Vlasfabriek in Rotterdam Overschie. Tegelijkertijd waren ze ook gestart met Florisculinair, een bedrijf gericht op catering en private dining.
Florisgifts liep echter meteen al veel beter dus Florisculinair bleef niet lang bestaan.  

 

Florisgifts

In de sfeervolle entourage van de Vlasfabriek huist Antoin met de showroom van Florisgifts. Deze staat nu al in het teken van kerst waardoor je je op een afdeling van een woonwarenwinkel waant. Kerst 2020 wordt hier nu al voorbereid, omdat Antoin graag vooruit denkt.
De showroom wilde Antoin van Delst vanaf het begin af aan. Niet enkel producten vanuit de webshop aanbieden, maar ook vanuit een fysieke ruimte. Daar is hij in zijn element, wandelend met de klant langs alle producten en ondertussen al pratend onderzoeken wat het beste bij het bedrijf past.
Antoin gelooft niet in verkooptechnieken. Verkopen is voor hem een prettig samenspel met de klant en dat gaat hem van nature heel goed af. Een oprechte houding zorgt er voor dat klanten zich graag aan je binden, is zijn overtuiging. Het is voor hem dan ook totaal niet vreemd om een klant uit te nodigen voor een diner bij hem aan huis, om zo ook zijn culinaire kunsten te kunnen vertonen en talloze anekdotes te delen.

Florisgifts levert aan bedrijven in het MKB en groter en richt zich op de luxere producten waardoor de mensen die het pakket ontvangen er een blij gevoel van krijgen. Geen standaard pakketten, maar met zorg samengesteld voor elke klant op maat. Voor elke gelegenheid maken ze er met liefde iets speciaals van.
Florisgifts denkt graag mee met de klant en is dit jaar genomineerd als leverancier van het jaar, iets waar ze met recht trots op zijn! Ze gaan mee met de trends van nu en halen hun inspiratie uit woonwarenwinkels en hun eigen netwerk. Het gaat om betaalbare producten met een stijlvolle uitstraling.

 

Ondernemen

Antoin van Delst heeft graag de touwtjes in handen en een eigen manier van werken. Soms vindt hij het lastig de zaken over te dragen aan anderen. Vakantie komt dan ook niet echt vaak voor. Maar dat vindt hij ook geen punt, hij geniet van zijn onderneming die geen dag voelt als werken. Het is voor hem heel belangrijk dat alles goed loopt.
Hij heeft van huis uit een zakelijk inzicht meegekregen waardoor hij al die jaren een financieel gezond bedrijf heeft gehad, ook tijdens de crisis. Voor de crisis waren er 12 showrooms binnen zijn branche, inmiddels zijn dat er nog maar twee. Antoin is trots en blij dat hij er één van is. Hij denkt goed na over de te nemen beslissingen en denkt graag vooruit. ‘Regeren is vooruitzien.’
Hoe leuk je baan is, kun je zelf creëren aldus Antoin. Dat doe je door bewuste keuzes te maken in alle handelingen binnen je onderneming.
Vanaf dag één kreeg Antoin klanten mee vanuit zijn netwerk en sindsdien gaat het vrijwel altijd mond- tot mond. Jaarlijks gaat hij naar de vakbeurs wat hij als netwerken gebruikt. Elke gesprekspartner kan een nieuwe klant zijn en hij praat graag en vol liefde over zijn bedrijf. Mede om deze reden is hij lid van Rotterdam Partners, omdat netwerken binnen zijn branche goed werkt.

Toekomst

Als Antoin aan de toekomst denkt, denkt hij in ieder geval niet aan pensioen. Hij kan zich niet voorstellen ooit niet te werken. Zijn grote droom is een eigen lunchroom. Als amateur kok deed hij al eens mee aan ‘Wie is de chef’ en er lijkt hem niets mooiers dan van je hobby je beroep maken.
Voor Florisgifts heeft hij geen vastomlijnd toekomstplan. Nu geniet hij er nog enorm van, maar hij kan zich voorstellen dat de kerststress in de toekomst misschien wat veel kan worden. Dat zal dan het moment zijn om de lunchroom op te zetten.

Tip voor ondernemers
  • Volg je onderbuikgevoel en ga nooit kopiëren. Als je iets gaat doen, moet het vanuit je eigen kracht komen anders werkt het niet.
  • Na een succesvol jaar moet je nooit al je geld uit gaan geven. Wees voorzichtig met je financiën, je weet nooit wanneer het tij keert.

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Victor ToxopeusEva Rookmaker en Robin Westerveld.

Check ook onze te gekke website www.loonstrokie.nl en doe mee aan de win acties op https://www.instagram.com/loonstrokie/

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.