Larissa Kaashoek

Larissa Kaashoek  

  Larissa Kaashoek, enthousiast, jong, met een eigen visie en ondernemend. Hoewel dat laatste in eerste instantie helemaal niet aan de orde was. Ze studeerde communicatie en liep stage bij RTL Wentink Events, nu bekend als RTL Live Entertainment. Na haar studie wist ze niet precies wat ze ermee zou willen gaan doen. Ze wilde iets binnen de marketing en/of events. Na haar studie ging ze daarom bij Unilever aan de slag, maar van die baan werd ze niet heel gelukkig. Ze koos voor zichzelf en haar eigen geluk en zegde haar baan op om iets te vinden wat wel bij haar paste mét het risico een tijdje werkeloos te zijn. In die maand volgde ze een workshop, bij een klant van haar moeder. Deze klant was op dat moment bezig onderzoek te doen naar de mogelijkheden om te groeien met de inzet van video. Aangezien Larissa altijd al geïnteresseerd was in beeld (fotografie e.d) en grafische vormgeving, werd ze heel enthousiast en ze besloot te helpen. Ondertussen kreeg ze ook een baan bij een evenementenbureau in de Van Nelle fabriek. Haar hart lag inmiddels bij het maken van video’s. Ze kreeg een nieuwe klant die het niet zwart wilde betalen en van de één op de andere dag zegde ze haar baan op en begon voor zichzelf. Larissa vond dat als ze iets wilde, ze het nu moest doen en ging aan de slag terwijl het nooit eerder haar ambitie was geweest om ondernemer te worden. Met haar opleiding Communicatie lag haar achtergrond helemaal niet bij het maken van video’s maar door haar enthousiasme en passie runt ze nu een succesvolle business.

Dress your Brand

Vanaf dag één had Larissa Kaashoek klanten die met haar in zee wilden. Ze is nu drie en een half jaar bezig met haar video productie bedrijf Dress your Brand en heeft plezier is wat ze doet. Tevreden klanten zijn haar ambassadeurs geworden en mede daardoor hoeft ze weinig tot niet zelf achter nieuwe klanten aan. Larissa vindt dat als je iets doet, het ook heel goed moet zijn en dus zet ze zich vol enthousiasme en focus in. Het kan een aftermovie van een event, een impressie van een bedrijf, een instructievideo of een online campagne zijn. Met Dress Your Brand maakt Larissa video’s op diverse manieren en voor diverse bedrijven. De diversiteit van de klanten maakt het werk zo leuk en de meeste klanten worden vaste klant. Zo heeft ze onder andere online campagnes voor de NS geproduceerd, het personeelsfeest van ING vastgelegd maar maakt ze ook video’s voor een autodealer, online marketingbureau en bijvoorbeeld restaurants. Het gaat bij Larissa om creativiteit, ze wil het verhaal op een creatieve manier vormgeven en daardoor is ze verfrissend binnen deze branche waar het vaak meer om techniek gaat. Larissa wil juist de verdieping, de emotie van het verhaal laten zien.  

Ondernemen

Larissa Kaashoek gelooft niet in concurrentie. Ieder zet zijn product neer op zijn of haar eigen unieke wijze. Wel gelooft ze in samenwerken om elkaar te versterken. Video is op dit moment enorm in opkomst en steeds meer mensen pakken het op. Toch is Larissa overtuigd van de uniciteit van je eindproduct wat maakt dat de klant met jou wil werken. Zelf heeft ze daar een hele eigen stijl in ontwikkeld. Mensen raken met haar videomateriaal vindt ze het mooiste wat er is. Het liefst zou ze toe werken naar een eigen documentaire stijl, een écht verhaal achter een business. Het maakt haar niet uit of een klant klein of groot is. Grote namen staan leuk in je portfolio, maar werken met kleinere bedrijven vindt ze vaak een stuk persoonlijker. Larissa zelf is heel toegankelijk voor de klanten, ze stelt mensen op een natuurlijke wijze gerust. Dat doet ze niet bewust, ze doet simpelweg dat wat ze leuk vindt en dat enthousiasme straalt ze uit. Daardoor krijgt ze de klant automatisch gemakkelijk mee. Groei staat voor haar voor het krijgen van de opdrachten die je leuk vindt. Als ondernemer miste ze wel het contact met mensen. Mede daarom is ze nu op een flexplek gaan werken. Ze zal niet snel mensen in dienst nemen, omdat ze zelf graag de touwtjes in handen wil houden.  

Zichtbaarheid

Op Instagram deelt Larissa Kaashoek de leuke, specifieke opdrachten, maar lang niet alles wat ze doet. Haar website is haar portfolio, daar vind je de impressie van haar werk en dat fungeert als visitekaartje. Belangrijk is consistent te blijven in wat je deelt, dan blijf je hangen bij mensen. Haar video’s worden ook geüpload naar You Tube en het actiever aan de slag gaan met LinkedIn staat op haar To do list.  

Toekomst

Larissa vindt het hebben van een vast omlijnd doel voor haar onderneming niet noodzakelijk. Ze doet wat ze leuk vindt, zo lang ze het leuk vindt. Het is goed als je iets met passie en plezier doet. Daardoor voelt het maken van video’s voor haar niet als werk. Werk is een groot onderdeel van je leven, maar in haar ogen zeker niet het belangrijkste deel. Haar doel is uiteindelijk zelf de opdrachten te kunnen creëren die ze graag wil uitvoeren.  

Tips voor ondernemers

Ga op je gevoel af. ‘Better an oops than an what if ‘is haar lijfspreuk. Luister niet teveel naar anderen, als het goed voelt moet je het doen. Als je iets wilt als ondernemer is nu wel een hele goede tijd om te starten. En als je dan voor jezelf begint is een krachtige video een heel belangrijke tool, aldus Larissa.  

 

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Victor ToxopeusEva Rookmaker en Robin Westerveld.

Check ook onze te gekke website www.loonstrokie.nl en doe mee aan de win acties op https://www.instagram.com/loonstrokie/

 

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.