Monica Job

Monica Job

De zelfbewuste Monica Job heeft zichzelf en het leven volledig omarmt.
Volgens haar eigen filosofie zet ze haar ervaring nu in om andere ondernemers te ondersteunen bij hun plannen.
Haar carrière begon echter totaal ergens anders, namelijk in de mode en kleding.
Ze volgde daar een opleiding voor en was jarenlang afdelingschef bij Peek & Cloppenburg.

Monica kreeg op een gegeven moment een burn out waarbij de vraag ‘of dit het nou is’ voor haar wel heel erg aan bod kwam.
Vanaf dat moment keerde ze volledig terug naar zichzelf en kwam tot de ontdekking dat haar interesse lag bij het empoweren van mensen. In die tijd gaf ze creatieve workshops en tijdens die momenten ontdekte ze haar eigenlijke passie.
Ze begon als coach met het geven van workshops op het gebied van moodboards.
Samen met de cliënt kijken waar je hart van in de fik gaat. Je creëert jezelf en als je weet wat je passie is, kun je je eigen leven daarmee beïnvloeden.
Monica begon alles wat relevant was over dit onderwerp te lezen. Ze volgt programma’s en betaalde master-minds van anderen om zichzelf continu te ontwikkelen binnen haar vakgebied.

Monica Job als coach

Monica Job besloot om business-coach te worden.
Ze heeft talent voor ondernemerschap en is ontzettend creatief in het aanvoelen van geschikte verdien-modellen voor haar cliënten.
Sinds twee en een half jaar heeft ze haar eigen onderneming. Waar ze zich in eerste instantie vooral richtte op vrouwelijke ondernemers, begeleidt ze nu ook mannelijke ondernemers.
Klanten komen bij haar als haar visie hun aantrekt.
Haar visie is dat als je 100% jezelf kunt zijn, je de meest waardevolle persoon voor jezelf en voor anderen bent.
Daarnaast is ze recht door zee en heeft ze de Rotterdamse aanpak mentaliteit.
Niet te veel nadenken, maar vooral gaan doen en recht vooruit op je doel af. Monica neemt je daarbij niet bij de hand, maar stelt de juiste vragen om jou de juiste inzichten te geven.
Je onderneming groeit zoals jij als persoon groeit.
‘It’s up to you how to present yourself to the world.’

Naast coachen helpt Monica mensen ook met schrijven, het zogenoemde journaling.
Schrijven brengt je daar waar je wilt zijn en het schept orde in al je plannen en ideeën.
Monica zelf schrijft iedere dag om zo rust en ruimte te creëren voor de rest van de dag.
Ze organiseert masterclasses om dit op anderen over te brengen.

 

Ondernemen

Monica Job vindt de betekenis van ondernemen dat je ‘ieder moment je leven en je business in kunt delen zoals dat voor jou goed voelt’. ‘Dat geeft enorm veel energie en het voelt nooit als werken.’
Haar klanten zijn altijd mensen van wie zij in het concept van hun business gelooft, anders kan ze hen niet begeleiden.

Monica begon bij de start van haar bedrijf met veel netwerken. Voor haar was dit vooral een oefening om veel te praten over wat ze doet met haar bedrijf.
Het gaat haar bij netwerken meer om verbinden. Netwerken zou wat dat betreft meer verdiepend mogen zijn.
Niet alleen spreken over je business, maar vooral ook over het leven en wat je bezig houdt. ‘Wat vind je interessant, Waar gaat je hart van in de fik?’
Op die manier vind je de personen die met jou resoneren en waar je mee zou kunnen verbinden.

Monica spreekt regelmatig op events en geeft af en toe workshops voor De Broekriem.
Wie haar verhaal interessant vind, pikt het wel op en dat levert connecties op.
Het komt ook voor dat dat niet gebeurt, Monica ligt daar niet meer wakker van. ‘Je bent er alleen voor de mensen die jou nodig hebben’, is ze van mening.

Op social media deelt ze haar blogs, filmpjes en challenges. Daar krijgt ze veel respons uit.
Op Facebook kan ze het verschil maken met haar boodschap, LinkedIn is wat zakelijker.
De meeste klanten komen bij haar via mond tot mond reclame, dat werkt nog altijd het beste.

Tips voor ondernemers

Doe wat goed voelt voor jou, ook als iedereen het een slecht idee vindt.

Neem alleen advies aan van mensen die al zijn waar jij naar toe wilt.

Toets altijd alles naar je eigen waarheid. Klopt dit ook voor mij of niet?

Ontdek je eigen systeem door het gewoon te doen.

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Harrie Lamers,  Jermaine Moerli en Anne Willeboordse.

Van elke ondernemer kan je iets leren. Daarom portretteert Buro Freecon veel lokale ondernemers en schrijven wij hun verhaal voor jou. Misschien ken je ze wel en vertellen ze zaken die ook goed voor jouw bedrijf zijn. Doe er je voordeel mee! En wil je ook een gratis portret, stuur even een mailtje dan nemen we contact met je op.

Klik hier voor alle portretten.