Kirsten van Schaik
Kirsten van Schaik groeide op in Hoek van Holland en studeerde Communicatie in Den Haag.
Bij een strandpaviljoen op Hoek van Holland verzorgde ze aan het begin van haar carrière de marketing en communicatie.
Ze organiseerde evenementen en regelde alle zaken er om heen.
Dat bracht haar op het idee om zelf een communicatiebureau op te starten.
Binnen de zee van communicatie bedrijven is opvallen echter best lastig.
Kirsten maakte de insteek laagdrempeliger en bedacht het concept van de Regelmeisjes.
Naast deze onderneming is ze ook actief als freelance presentatrice. Met enige regelmaat is ze op de zaterdag- en zondagmiddag te spotten bij RTL4 als vervanger van Winston Post of Beertje van Beers die ondernemers bezoeken.
Ook regionaal is ze inzetbaar voor evenementen en bedrijven als presentatrice.
De Regelmeisjes
Kirsten heeft voor het concept van de regelmeisjes de beschikking over een bestand van freelancers.
Allen HBO afgestudeerd binnen de richtingen communicatie, sales, commerciële economie of marketing.
Haar onderneming richt zich met name op de ondernemers binnen het MKB die kleine opdrachten hebben en niet al te veel budget om mensen langdurig in dienst te nemen.
Te denken valt aan het regelen van de after-sales, het navolgen van de verstuurde offertes, het na bellen van openstaande facturen tot aan het plegen van fysieke en/of telefonische acquisitie, het bijhouden van de sociale media en het maken van een totaal marketing- en communicatie plan.
De uitdaging is voor Kirsten om de juiste persoon op de juiste opdracht te zetten, zodat ze tevreden klanten heeft.
Ondernemen
Het presenteer-werk van Kirsten van Schaik is ook goed voor haar onderneming.
Ze vertelt graag over wat ze doet en vanuit haar netwerk genereert ze vaak via via de opdrachten.
Haar netwerk is groot door het presenteren en het werken in het strandpaviljoen.
De gun-factor speelt hierbij ook een grote rol.
Ze steekt graag zelf de handen uit de mouwen en is niet vies van hard werken. De opdrachten die ze zelf in kan vullen, doet ze dan ook het liefste zelf. Voor wat er overblijft huurt ze freelancers in.
Haar zelf bedachte concept werkt goed vanwege de laagdrempelige uitstraling. Het geeft uiting aan haar arbeidsethos.
Ze doet het nu een half jaar en het loopt goed.
Haar opvallende auto met grote logo zorgt ervoor dat zelfs mensen hun raampje openen om te vragen of ze een website heeft die ze kunnen bezoeken.
Kirsten maakt gebruik van LinkedIn, Twitter, Instagram en Facebook om bekendheid te geven aan de regelmeisjes.
Ze organiseert ook af en toe een Regelborrel voor ondernemers, zodat ze haar netwerk uit kan breiden.
Zelf bezoekt ze ook netwerk-evenementen en is ze lid van MKB Rotterdam. Het is voor haar belangrijk te kunnen sparren met andere ondernemers, met name uit de omgeving van Rotterdam. Haar netwerk bevindt zich nu nog grotendeels in het Westland.
Toekomst
Over vijf jaar hoopt Kirsten dat ze continu haar freelancers aan het werk kan hebben, zodat ze er geen andere klussen naast hoeven te nemen.
Als het tegen die tijd nog niet zover is, ziet Kirsten dat niet als een mislukt project, maar is het een teken dat ze zelf lekker bezig is op de opdrachten.
Tips voor ondernemers
Bij jezelf blijven levert het meeste op. Praat over wat je doet, wat je zoekt en ook eerlijk over wat je niet kan.
Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en Typisch Winnifred
Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Harrie Lamers, Jermaine Moerli en Anne Willeboordse.