Shachar Brinkema, Bracha Media

Shachar Brinkema, Bracha Media

Shachar Brinkema, Bracha Media

Shachar Brinkema

Shachar Brinkema

Shachar Brinkema is een ambitieuze onderneemster met een duidelijk doel voor ogen.
Als klein meisje riep ze al dat ze ooit voor John de Mol wilde werken.
Ze deed de opleiding Media & Entertainment Management aan de Hogeschool Rotterdam.
De opleiding was zwaar vanwege de pittige branche.
Op dat moment wist ze ook nog niet precies of ze de muziek- of de televisiewereld in wilde gaan.

Ze doorliep diverse stages waar ze alle facetten van het vak kon zien en uitproberen.
Van redactie werk tot productie werk tot gastvrouw, ze heeft het allemaal gedaan.
Maar de regiekamer is een plek waar ze werkelijk tot haar recht komt. Als ze daarover vertelt, begint ze te stralen.
Na haar ervaringen in een regiekamer besloot ze dat de televisiewereld haar wereld was.
Haar doel is om een eigen productie, het format heeft ze al, helemaal tot zijn recht te laten komen.

 

Bracha Media

Shachar Brinkema begon als bij toeval voor zichzelf.
Het plan was er altijd al wel, maar ze was er nog niet toe gekomen.
Pas toen een vriend  haar vroeg of ze niet als freelancer voor hem de sales wilde oppakken, schreef ze zich in bij de KvK.
Bracha Media is het media communicatie productiehuis dat zich richt op online content, bedrijfsfilms, social media campagnes en televisie formats.

In het begin pakte Shachar alles aan om maar zo veel mogelijk ervaring op te kunnen doen. Inmiddels houdt ze zich veel bezig met spotwerk. Dat is het letterlijk uittypen van programma’s en de quotes en belangrijke zaken markeren.
Dit is voor de montage van het programma belangrijk, het scheelt een hoop tijd en zoekwerk als de gesprekken al helemaal uitgewerkt zijn.
Dit doet Shachar onder andere voor Bed & Breakfast van de NPO, maar ook voor het programma Mr. Frank Visser en Beau, 5 days inside.
Redactiewerk is echter meer haar ding, wat je zelf schrijft tot leven zien komen is de ultieme uiting van haar vak.

De programma’s die ze wil maken zijn allemaal branded content. Branded content is bedoeld om een merk te vergroten zonder commerciële uiting.
De programma’s die ze nu in die categorie voorbij ziet komen, zijn in haar beleving van de hak op de tak. Dat is wat ze zelf anders wil gaan aanpakken.
Het format waar ze aan werkt is ze heel gericht aan het uitwerken en ze is op zoek naar partners.
Branded content maak je in samenwerking met partners en daar heeft ze er voor haar format acht van nodig.
Met een team van freelancers een mooie productie in elkaar zetten is wat ze het mooiste vindt aan haar vak. Inhoudelijk moeten haar programma’s kloppen, ze zoekt de diepgang graag op.

Ondernemen

Shachar Brinkema heeft als ondernemer geleerd dat het een echte struggle kan zijn. Zeker in de televisiewereld is het heel hard werken.
Het is een vluchtige wereld. Waar je vandaag belangrijk bent, ben je morgen weer vergeten.
Je moet jezelf continu in de picture werken. Voor Shachar is het een passie en ze doet ze er alles voor om haar uiteindelijke dromen te kunnen verwezenlijken. De voldoening haalt ze uit de afwisseling, steeds komen er nieuwe dingen op haar pad.
Als je de juiste basis creëert komt het werk vanzelf heeft Shachar inmiddels ervaren.
Als ondernemer weet je ook dat er nooit zekerheid is, dat maakt het niet gemakkelijk, maar het is wel wat bij haar past vindt Shachar.

Ze werkte een tijd voor Talpa en kon een jaarcontract krijgen bij het programma Utopia. Dit deed ze niet, hoewel ze het een lastige beslissing vond. Uiteindelijk is de afwisseling voor haar belangrijker en is ze freelancer gebleven. Ze kan dan zelf haar opdrachten kiezen en is sinds ze haar onderneming startte, fulltime aan het werk. Shachar is trots dat haar dat lukt, ook al is het hard werken en zeker geen negen tot vijf baan.

Voor haar onderneming is netwerken extreem belangrijk. Ze heeft daar nu minder tijd voor, maar voorheen was ze bij elke album release van artiesten aanwezig. Nu houdt ze vooral in de gaten waar iedereen mee bezig is en of er interessante opdrachten voor haar tussen zitten.
Het spotwerk is voor haar een tijdelijke bezigheid, ze weet dat ze veel meer in zich heeft en dat wil ze er heel graag uit laten komen. Naast het spotwerk benadert ze bedrijven en evenementen om bedrijfsfilms voor hen te maken.

Shachar is op zoek naar acht succesvolle ondernemers die haar partners willen worden voor het format.
Het format gaat over de zoektocht naar rijkdom en geluk en met name de weg er naar toe. Wat Shachar ook belangrijk vindt om te laten zien, is dat voor een ieder geluk iets anders kan betekenen. Voor de één is het geld, voor de ander gezondheid en voor de volgende weer heel iets anders.
Voor haar programma benadert ze bedrijven en ondernemers uit het hogere segment.
Ze kan het programma goed pitchen bij een omroep als RTL als ze voldoende partners heeft om het programma te maken.

Toekomst

Shachar wil in de toekomst mooie producties neerzetten. Daar doet ze nu de juiste ervaring voor op.
Ze wacht liever een paar jaar dan dat ze nu iets neerzet wat voor haar gevoel nog niet helemaal klopt.
Haar ultieme droom is een samenwerking met Israël.
Ze heeft een Israëlische moeder en een Nederlandse vader en dat zou ze in haar werk ook graag tot uiting laten komen.

 

Tip voor ondernemers

Blijf continu zichtbaar, zowel offline als online.
Geloof in jezelf en waar je voor staat. Houd daar aan vast en zet door.

 

 

 

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Victor ToxopeusEva Rookmaker en Robin Westerveld.

Check ook onze te gekke website www.loonstrokie.nl en doe mee aan de win acties op https://www.instagram.com/loonstrokie/