Frits Corvers, Webtify

Frits Corvers, Webtify

Frits Corvers, Webtify

Frits Corvers

Frits Corvers

Frits Corvers is een jonge, ambitieuze ondernemer.
Vanaf zijn zestiende is hij al bezig als ondernemer en heeft hij verschillende zaken uitgeprobeerd.
Toen zijn maatje en compagnon Roy Koeleman klaar was met zijn opleiding, besloten ze samen aan de slag te gaan.
In eerste instantie met mijnhuurprijs.nl, een soort marktplaats voor woningen om de leegstand tegen te gaan.
Frits en Roy leerden toen dat als je innoverend bent, het soms best lang kan duren voordat je omzet genereert.
Dus besloten ze een meer traditionele onderneming op te zetten, iets waar veel vraag naar is en waar ze maandelijks vaste omzet uit verkrijgen.

Volgens Frits zorgt het maken van kosten, zoals bijvoorbeeld voor je kantoor, voor een andere mindset waardoor je gerichter en actiever onderneemt.
Als jonge ondernemer heeft Frits enerzijds voordeel van een bepaalde gun factor door klanten, anderzijds zijn mensen vaak ook op zoek naar iemand met ervaring en op basis van zijn leeftijd geloven ze daar niet altijd meteen in.

Webtify

Twee en een half jaar geleden richtten Frits en Roy Webtify op.
Hun bedrijf bouwt websites en wat zij daarbij belangrijk vinden is de toegankelijkheid voor ondernemers.
De traditionele markt is best prijzig. Frits Corvers en zijn compagnon hebben een eigen werkflow ontwikkeld waardoor het proces veel goedkoper kan.
Daarnaast kunnen ze ook nog eens klantgericht werken waarbij ze zich onderscheiden door de snelheid waarmee ze hun diensten leveren.
Webtify richt zich op startende ondernemers en het MKB tot 15 fte.
Vergeleken met de markt is hun dienst een kleine investering met veel waar voor je geld. Binnen een paar dagen heb je een eigen website en mocht je aanpassingen willen, dan zijn die binnen 24 uur gegarandeerd voltooid.
Voor de klant is het fijn dat bij Webtify alles onder één dak te vinden is, waar ze tevens de beschikking hebben over een drukker die banners, visitekaartjes of hele grote posters drukt.

Binnen twee weken na de start van Webtify, hadden Frits en Roy tien klanten. Eerst via hun netwerk, maar al gauw ook daarbuiten.
Deze klanten werden ambassadeurs en vanaf dat moment ging alles heel snel. Op dit moment groeien ze nog steeds.
Frits vertelt dat het concept inmiddels niet meer uniek is, maar hun snelheid van leveren, kostenplaatje en klantenservice is dat wel.
Met Webtify hebben ze daarmee hun eigen segment in de markt gevonden.

Ondernemen

Frits Corvers is een ondernemer pur sang. Dag en nacht is hij bezig met ideeën en plannen voor zijn bedrijf of nog nieuw te ontwikkelen bedrijven.
Het voordeel van jong ondernemen, vindt hij dat je geen angst kent. Nu hij ouder wordt, ziet hij dat dat langzaam verandert.
Waar het voorheen ging om geld verdienen, kijkt hij nu veel breder en wil hij ook anderen helpen en met hen meedenken.
Frits ziet overal kansen en is dan ook erg blij met zijn compagnon die hem, waar nodig, kan remmen.
Roy Koeleman is het technische genie van de onderneming waar Frits veel commerciëler is ingesteld.
Van elkaar leren ze enorm veel en ze vullen elkaar op de juiste manier aan.

Webtify heeft een eigen accountmanager en ze adverteren met enige regelmaat.
Van social media maken ze zelf weinig gebruik, terwijl dat wel is wat ze voor hun klanten tot in de puntjes regelen.
Frits meent dat ze het vooral van netwerken moeten hebben. Jezelf laten zien en het gesprek aangaan.
Mensen gaan niet via hun website een abonnement afsluiten, pas na een persoonlijk gesprek zijn ze meer overtuigd.
Vele klanten komen daadwerkelijk uit hun eigen netwerk. Door het bezoeken van beurzen en netwerkbijeenkomsten, blijven Frits en Roy zichtbaar met hun bedrijf en kunnen ze sparren met andere ondernemers.
Bij Frits Corvers staat de koffie dan ook klaar voor andere ondernemers die ideeën willen uitwisselen.

Toekomst

Frits Corvers vindt het belangrijk dat het concept van Webtify in balans blijft. Ook met meer nieuwe klanten en met de mensen die hij in dienst heeft.
Af en toe hebben ze even lucht en ontwikkelen ze iets nieuws om de service nog meer te verbeteren, of ze nemen iemand extra in dienst.
Om te blijven groeien, moet die balans goed blijven.
Klantvriendelijkheid staat daarbij voorop.
Het doel is om in 2020 500 lopende abonnementen te hebben en in 2025 1000 lopende abonnementen.
Zoals het nu loopt, is dat zeker haalbaar. Het segment waarin zij hun diensten aanbieden zorgt ervoor dat er zeker klanten zullen komen.
Als de economie minder wordt, gaan mensen automatisch vergelijken. Frits verkoopt met Webtify een A product voor een C prijs met daarnaast service en klantvriendelijkheid. Dat is zijn focus.

Tips voor ondernemers

Geloof in jezelf en zorg dat je product staat.
Wees wel realistisch en weeg goed af of het mogelijk is om in je product te blijven geloven.
Staar je niet blind op iets waar je zelf in gelooft, maar wat uiteindelijk onbereikbaar blijkt.
Overleg regelmatig met andere ondernemers, vraag hun visie.

 

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Victor ToxopeusEva Rookmaker en Robin Westerveld.

Check ook onze te gekke website www.loonstrokie.nl en doe mee aan de win acties op https://www.instagram.com/loonstrokie/