Dawar Aria, eigenaar van Aria Recruitment

Dawar Aria, eigenaar van Aria Recruitment

Dawar Aria, eigenaar van Aria Recruitment

Dawar Aria

Dawar Aria

Dawar Aria studeerde International Business & Management aan de Hogeschool Rotterdam.
Hij wist niet precies wat hij wilde gaan doen, maar één ding wist hij heel zeker. Waar hij zou gaan werken moest een plek zijn waar hij veel kon leren en zijn netwerk kon laten groeien.
Even heeft hij gedacht aan de autobranche, als zelfstandig autoverkoper, maar een product is iets zonder eigen mening.
Dawar wilde uiteindelijk toch liever met mensen werken, mensen helpen.

Het werd de recruitment. Een harde leerschool aldus Dawar, maar wel een hele goeie.
Hij werkte twee jaar als recruiter bij Star Apple en zocht daarna meer mogelijkheden voor groei. Hij kwam terecht bij YER, een internationaal bedrijf.
Het werken bij beide bedrijven heeft Dawar ontzettend mooie jaren opgeleverd waar hij heel veel leerde over de kneepjes van het vak.
Langzaam groeide echter de overtuiging dat hij het voor zichzelf wilde gaan doen om de uitdaging nog meer op te zoeken.
Vaste klanten van hem gaven meteen al aan met Dawar mee te willen en in 2017 heeft hij de stap gezet naar zijn eigen onderneming, Aria Recruitment.

Aria Recruitment

Aria Recruitment is een arbeidsbemiddelingsbureau dat inmiddels zo’n zeven maanden bestaat en al wat succesjes op zijn naam mag schrijven.
Bij de start kreeg Dawar Aria vijf klanten mee vanuit zijn arbeidsverleden. Hij had geen concurrentiebeding en kon meteen onder eigen vlag met hen verder. Vanaf dat moment werkte hij meteen fulltime.
De doelgroep van Aria recruitment is heel breed. Zo leveren ze mensen aan een softwarebedrijf, de zorg, maar ook veiligheidsspecialisten voor cruiseschepen.
In eerste instantie wilde Dawar zich richten op de IT, omdat dat de richting is waar hij zelf ook uit komt.
Wil je echter groeien met je bedrijf in deze branche, dan zul je een breder netwerk moeten hebben waaruit je kunt putten, aangezien de concurrentie binnen de IT moordend is. Dawar maakte daarom bewust de keuze zijn doelgroep te verbreden.

Als consultant kijkt Dawar goed naar de vraag van de vacature en wie daarbij past.
Wie is de persoon achter de cv? Want de cv kan wel bij de klant passen, maar past de persoon daar achter ook wel bij de klant?
Aria recruitment geeft vervolgens advies aan de kandidaten wat ze kunnen doen om binnen het bedrijf te passen. Het mooie van zijn vak vindt Dawar dat de kandidaten zijn advies heel serieus nemen.
Eventuele sollicitatietraining doet Aria Recruitment zelf met de kandidaten om te zorgen dat ze goed beslagen ten ijs komen.

Ondernemen

Dawar Aria ziet ondernemen als een uitdaging. Je neemt een zeker risico, maar dat geeft ook energie.
Als ondernemer moet je altijd een stap vooruit denken. Daarnaast moet je als startende ondernemer echter ook keihard meewerken in je eigen bedrijf. De vraag is vooral hoeveel je bereid bent er in te stoppen.
In de startfase ben je immers continu aan het werk. Door de weeks is Dawar bezig met de kandidaten en zijn klanten. Het weekend neemt hij de tijd voor een evaluatie wat er goed ging en wat beter kan.
Ook het online gedeelte kost enorm veel tijd en wordt voornamelijk in het weekend gedaan.

Recruiten draait om online zichtbaarheid en Dawar doet zijn werk via LinkedIn, Monsterboard, Facebook en Instagram.
Steeds is hij bezig berichten in te plannen op de diverse social media kanalen. Daarbij vindt hij het belangrijk goed in het oog te houden ook nieuwsupdates te delen en niet alleen maar vacatures.
Mensen moeten getriggerd worden door wat jij plaatst, ze onthouden je op die manier veel beter.
Binnen Google is het belangrijk berichten met enige inhoud te plaatsen om je plaats  een tree te verhogen.
Op LinkedIn is Dawar steeds bezig om zijn netwerk uit te breiden en zijn bereik hierdoor te vergroten.
Vroeger was je als recruiter alleen maar aan het rondbellen en dat wekte wel eens irritatie bij klanten.
Tegenwoordig is dat gemakkelijker met social media, je kunt zoveel meer bereik creëren en mensen benaderen met een kleiner risico op overkill. Mensen bepalen immers zelf waar ze wel en niet op reageren.

Netwerken doet Dawar Aria ook tijdens ondernemersborrels of gemeentelijke bijeenkomsten.
Zijn bereik is op netwerkbijeenkomsten echter veel minder groot dan op social media. Een netwerk hebben en onderhouden is binnen zijn vakgebied daarentegen wel heel belangrijk.

Toekomst

Dawar Aria is op dit moment in gesprek met een tweetal grote organisaties.
Hij had aangeboden het stuk arbeidsbemiddeling voor hen te gaan doen toen hij hoorde dat dat de enige missende schakel binnen hun organisatie was.
De organisatie zelf gaf aan dat heel graag te willen, maar dan wel met Aria recruitment als hun partner, zodat ze elkaar kunnen versterken.
Voor de toekomst zou dit betekenen dat de groei die Dawar graag ziet voor zijn bedrijf, al heel snel kan komen.
Als het loopt zoals hij nu denkt dat het kan lopen, ziet hij zichzelf over vijf jaar met zo’n twintig personeelsleden aan het werk.
Dit jaar zal de focus nog liggen op de ontwikkeling van de plannen om van daaruit te gaan starten met het partnerschap en de bijkomende groei voor Aria recruitment.

Tips voor ondernemers

Wees niet bang om risico’s te nemen.
Begin iedere dag positief.
Investeer in jezelf en je bedrijf.
Laat je niet uit het veld slaan door negativiteit van derden.

 

 

Dit portret is mede mogelijk gemaakt door Buro Freecon en  Typisch Winnifred

Lees ook andere interessante portretten, zoals bijvoorbeeld van Harrie Lamers,  Jermaine Moerli en Anne Willeboordse.